Saját Otthon Projekt

Egy lélekmelengető leves édesburgonyából

Egy lélekmelengető leves édesburgonyából

2015. 02. 13. Schulz Veronika

Ezen a héten egy igazi téli, melegítő és mennyei levest szeretnék Nektek mutatni. Azelőtt sosem ettem még édesburgonyát, múlt héten megláttuk az egyik boltban, gondoltuk, veszünk pár darabot és kipróbáljuk. Igaz, hogy szinte aranyárban mérték, de megérte, legközelebb körültekintőbb leszek ár terén, mert szoktam olcsóbban is látni, mint, ahogy mi vettük.

Hazahoztuk és egyből neki is álltam az elkészítésének, igazán gyerekjáték az egész.

Első körben felvágjuk  a burgonyákat és egyszerűen egy tepsibe fektetjük őket. Közben a sütőt előmelegítjük kb. 200-220 fokra.

DSCN0283

Arra gondoltam, hogy kicsit megspékelem egy kis csípős érzettel a levest, így a következő hozzávalókat használtam: gyömbér, chilli, sonkahagyma, fokhagyma.

DSCN0289

A hozzávalókat összevágtam, egy lábasba olívaolajat öntöttem és rádobtam a felkockázott sonkahagymát, üvegesre dinszteltem. Mindig szórok ilyenkor a vöröshagymára egy csipet sót, mivel az kihozza belőle a vizet, így az nem tud odaégni.

DSCN0291

Miután megpároltam, rádobtam a többi hozzávalót is, hagytam őket együtt sülni.

DSCN0294

4-5 percig együtt pirítottam, közben gyakran kevergettem, majd felöntöttem kb. 2 liter húslevessel, majd az egészet összeforraltam.

DSCN0304

Ezután már csak ízesítettem, só, bors került bele, ízlés szerint.

Mindeközben az édesburgonya is szépen megsült, kb 30-35 percet töltött a sütőben, mikor kivettem, szinte le lehetett fejteni a héját, olyan könnyen lejött.

DSCN0306

Nem bírtam ki, hogy ne kóstoljam meg csak így sütve a burgonyát, nekem nagyon ízlett.

Kikapargattam a burgonyát, majd a levesbe tettem, kicsit ezzel is forraltam. Ezután fogtam és az egészet krémesre turmixoltam egy botmixer segítségével.

És a végeredmény:

DSCN0310

Biztos vagyok benne, hogy máskor is el fogom készíteni, mert nagyon finom és egészséges. Remélem, meghoztam a kedveteket, hogy Ti is kipróbáljátok, mivel nem egy szokványos ízvilágot tapasztalhattok meg.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8912572995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása