Saját Otthon Projekt

Terítéken Ázsia

Terítéken Ázsia

2015. 02. 20. Schulz Veronika

Megérkezett a tavasz, legalábbis a mai időjárás bennem ilyen érzést kelt. Arra gondoltam, hogy egy olyan ételt fogok készíteni, ami gyorsan megvan, tele van zöldséggel, (igaz, a friss, új zöldségekre még várni kell) laktató és szemet gyönyörködtető.

Kinyitottam a mélyhűtőt, néhány zacskó fagyasztott zöldséget előszedtem és a fantáziámra bíztam a továbbiakat. Azt tudtam, hogy mindenképpen ázsiai jellegű ételt szeretnék készíteni. A férjemnek havonta több alkalommal szoktam készíteni, de olyankor általában az alapja tenger gyümölcsei. Mivel azt nem szeretem, olyankor magamnak olyat főzök, amit annyira ő nem kedvel. (pl. tökfőzelék, gombapörkölt stb.)

Most úgy gondoltam, hogy én is ennék belőle, ezért csirkemellet vettem elő a fagyasztóból. Kicsit hagytam felengedni, de nem teljesen, mert akkor már nem lehet szépen felvágni, az már inkább csak maszatolás. Kissé fagyottan nagyon szépen csíkokra lehet vágni.

DSCN0319

Sokszor előfordul, hogy a bevásárló-láncok különböző "nemzeti heteket" tartanak. Én előszeretettel figyelem a szórólapokat és ha valamelyik felkelti az érdeklődésemet, másnap már ott is vagyok. (Tehát nagyjából minden héten :D ) Így volt ez a múlthéten is, sok ázsiai alapanyag kifogyott otthon, így fel kellett tölteni a készleteket. Halszósz, Teriyaki-szósz, bambusz és társai landoltak a kosárban. Arra gondoltam, hogy a csirkét kissé bepácolom, hogy jobban érvényesüljön az ételben, így kapott egy kis Teriyaki-szósz fürdőt, miután csíkokra vágtam és ebben hagytam állni nagyjából 1-1,5 órát.

DSCN0326

Ezalatt előkészítettem és felszeleteltem a zöldségeket. Mindent mogyoróolajon sütöttem, mert szerintem az egy kis pluszt ad az ételhez. Természetesen olívaolajat vagy napraforgó olajat is lehet hozzá használni. Először a  mogyoróhagymát csíkokra vágtam, kicsit az olajon megfuttattam.

DSCN0330

DSCN0334

Hagytam pirulni, hozzáadtam a felszeletelt fokhagymát, chillit és  együtt pirítottam tovább, sokáig nem szabad, mert a fokhagyma megkeseredhet.

DSCN0335

Ezután hozzádobtam a szárzellert, a bambuszt, bébirépát, zöldbabot és egy kis szezámmagot, majd hagytam, hogy együtt piruljanak.

DSCN0340

Amikor elkészült, a zöldségeket félretettem és a wok-ba tettem a csirkemellet és dobálva-rázva aranyszínűre sütöttem.

DSCN0344

DSCN0348

Az illata a páctól isteni finom volt, szinte már magában bekapkodtam volna a húst szívem szerint. De sikerült ellenállnom a csábításnak. :D

Miután a hús elkészült, visszatettem a wok-ba a zöldségeket és a hozzávalókat összesütöttem. Ekkor további szószokkal ízesítettem, belekerült egy kis halszósz, worchester- szósz és a szójaszósz.

DSCN0350

A tésztával különösebb dolgunk nincs, vizet forraltam, de csak állni hagytam benne, nagyjából 10 percig.

DSCN0353

Megkóstoltam, mikor kellően megpuhult, ezt is a wok-ba tettem és magas lángon kicsit megfuttattam.

DSCN0357

Innentől kezdve semmi más dolgom nem volt vele, mint tálalni. Elmondhatom, hogy elégedett voltam a végeredménnyel. Ropogós zöldségek, enyhén csípős, pikáns ízek, omlós hús.

DSCN0360

Sokan félnek attól, hogy otthon kipróbálják, mert azt gondolják, hogy macerás. Szerintem végtelenül egyszerű és az a jó benne, hogy tényleg csak a képzelet szabhat határt ezeknek az ételeknek.

Bátran álljatok neki, készítsétek el, az elismerés nem marad el.

Jó étvágyat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1112573003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása