Saját Otthon Projekt

Kicsit brownie, kicsit muffin

Kicsit brownie, kicsit muffin

2015. 02. 27. Schulz Veronika

Nem vagyok az a túlzottan édesszájú, belőlem nem élnének meg a csokoládégyárak, de vannak napok, amikor az én szervezetem is felkiált: "Hé, adj valami finomságot"!

Ilyenkor nem vagyok az a típus, aki szeret órákat elbíbelődni az elkészítésével. Szeretem, ha az a  valami gyorsan elkészül. Pontosan ezért sütöttem meg ezt az isteni nyalánkságot. Ultrakönnyű, kezdők is bármikor hozzáfoghatnak és nem mellesleg, nagyjából sütéssel együtt 40 perc alatt elkészül:

DSCN0411

Első lépésben nem kell hozzá más, mint körülbelül 25 dkg vaj, egy tábla jó minőségű (min. 70%-s ) csokoládé, plusz egy tábla tejcsoki és és kb. 15-20 gramm barna cukor. A hozzávalókat egy edénybe tesszük és gőz fölött megolvasztjuk:

DSCN0386

DSCN0387

Ezalatt az idő alatt egy tálba szitálunk kb 40 dkg lisztet és hozzákeverünk 20-25 dkg holland kakaóport és az egészet összekeverjük:

DSCN0391

Miután a csoki gőz fölött felolvadt, nincs más dolgunk, mint a lisztes keverékhez öntjük és a masszát összedolgozzuk. (Én csempésztem bele egy kis vaníliaeszenciát is, hogy egy kicsit feldobjam az ízeket)

Meg is vagyunk az oroszlánrészével :D Semmi más dolgunk nincs, csak egy muffin sütőt papírral kibélelni:

DSCN0395

A masszát pedig belekanalazni. Tavalyról maradt még itthon egy kis saját készítésű eperlekvár. Így azt csináltam, hogy a papírokat nagyjából 3/4-ig töltöttem a masszával, rátettem egy kis lekvárt és arra mehet még egy kis massza. Csak hogy még fokozzuk az ízeket :)

DSCN0400

Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra és betettem a tésztát is. Nagyjából 20 perc alatt el is készült, úgyhogy nem volt más dolgom, mint megvárni, hogy kicsit meghűljön és már falatozhattam is. Mellétettem még egy kicsit az eperlekvárból, hogy teljes legyen az íz :)

DSCN0411

Kicsit belül folyós, kívül ropogós. Pont úgy jó, ahogy van. Többféle módon variálható, ki, hogy szereti.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6912573013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása