Saját Otthon Projekt

Húsvét - gasztro szemmel

Húsvét - gasztro szemmel

2015. 03. 24. Schulz Veronika

Közeledik a húsvét, mindenki készülődik. Van, aki otthont csinosítgat és van, aki a konyhában sürög-forog.

Mint tudjuk, a húsvét leginkább egy vallási ünnep illetve a tavaszi megújulást jelképezi. Szerte a világon két jelképe van: a tojás és a nyúl. A piros tojás Jézus vérét szimbolizálja, a nyúl a termékenységet.

Bevallom, nem vagyok egy vallását hithűen gyakorló ember, de én is szeretem a húsvéti hagyományokat. Nem beszélve a lakomákról, amiket ilyenkor csapunk. Az ilyenkor szinte mindenhol fellelhető ételek tulajdonképpen azok, amiket húsvét vasárnap az emberek a templomba vittek.

Tudtátok például, hogy a megszentelt sonka vizében főtt tojást "kókonyának" hívják?

dc24217d-0320-4a2a-8acb-96202e2a3df4

Ilyenkor előkerül a friss, ropogós házi kenyér is. Szinte érzem az illatát:

turp_kenyer

Természetesen elengedhetetlen kelléke a kolbász és a főtt sonka. Nem tudom, ki, hogy van vele, de én hihetetlenül éhes lettem, így este 1/4 11-kor. :D

sonka_1

kolbasz1

Illetve nem hagyhatjuk ki a főtt tojást, tormával vagy anélkül. Ennek elkészítéséhez akár a gyerekeket is bevonhatjuk, biztos élvezettel segítenének. :)

husveti falatok

Végül, de nem utolsó sorban az én kedvencem, a kalács. Rengeteg fajta kalácsot készíthetünk és nem olyan nagy ördöngösség, mint ahogy azt sokan képzelik:

4380620_d4c2a3545afba03e56db8b833a7698b8_wm

Illetve ne hagyjuk ki a bárányt, ilyenkor ez is nagy kedvencnek számít:

egeszben_sult_barany_b

Ez az ünnep kicsit hasonlít a karácsonyhoz. Legalábbis abból a szempontból, hogy hajlamosak vagyunk ilyenkor is indokolatlanul sokat enni, falatozni. Aztán ha letelik a 3 nap, csak siránkozunk. Leginkább mi nők: már megint felszedtem pár kilót.

Nem baj, én így szeretem! :)

felvagottastaljpg1

Hamarosan a receptek között találhattok majd olyan ételeket, amelyekkel felhasználhatjuk a maradékokat. Így semmi nem megy majd kárba, még véletlenül se.

A képek forrásait rájuk kattintva találjátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr412573055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása