Saját Otthon Projekt

Skandináv szépség panelban

Skandináv szépség panelban

2015. 04. 13. Diamia8

Rendhagyó módon most egyik olvasóm, Judit lakását mutatom meg Nektek. Természetesen a blogon keresztül ismertem meg, de személyesen is találkoztunk már, amikor átvettem Tőle az ajándékba kapott retró polcom.

Nagyon megtetszett az otthona és megkértem, hogy hadd mutassam be a blogomon. Szerencsére nem mondott nemet, így olvassátok szeretettel a vele készült interjút! :)

Dia: Mikor kezdted el felújítani a lakásod?

Judit: 3 éve lakom ebben a panellakásban, ez idő alatt két alkalommal történt felújítás. 2012. március végén költöztem be és határozott elképzelésekkel belevágtam a felújításba: napsárga és téglaszínű falak, új sötétbarna bútorok, új szürke kanapé, új nyílászárók stb.  A végén mégsem éreztem a teljes harmóniát. Nem tudtam eldönteni, hogy milyen színek, kiegészítők kellenének még és hova.

Aztán „megvilágosodtam” egy lakberendezési oldalon olvasott mondattól, miszerint nem színes falakkal kell színezni a lakást, hanem a fehér fal mellett a színes kiegészítőkkel. Akkor döbbentem rá, hogy ez milyen igaz! Innentől kezdve rákattantam a fehér falra és egyenes út vezetett a skandináv lakásdizájn iránti rajongáshoz, valamint egy ismételt felújításhoz, amit 2014. februárjában kezdtem. Újra festés, de ezúttal minden falat fehérre, illetve még teljes kiegészítő- és bútorcsere történt.

Nappali (1)

Hálószoba (3)

Dia: Kik inspiráltak/nak?

Judit: Főképp az M&A dekor, hiszen Dóczi Mercedest és Takács Anikót azonnal megkedveltem. A 2. felújítást nem is bíztam a véletlenre, ezért többször kértem tőlük tanácsot. Sokat köszönhetek Nekik, tereltek a megfelelő irányba. Emellett az Alvhem Mäkleri & Interiör-t is napi szinten figyelemmel kísérem, illetve több skandináv design témájú (Nordic Design, Muuto stb.) oldalakat követek.

Nappali (2)

Nappali (5)

Dia: Melyek a kedvenc bútoraid a lakásban és miért?

Judit: Minden egyszerre és mindig más. Amit jelenleg kiemelnék, az a régi állólámpából készült lerakóasztalka, a régi dohányzóasztal, melyeknek az egyszerű stílusát szeretem a kifelé ívelő asztallábaikkal, a gyógyszeres szekrényhez hasonlító fém-üveg vitrin, amelybe a kedvenc tárgyaimat helyeztem el, illetve imádom az Eames székemet, valamint a retró fémpolcaimat, mert egyszerűen szeretem a formájukat, s megtalálták helyüket a lakásban.

Nappali (8)

Hálószoba (1)

Dia: Mit tervezel még felújítani vagy átalakítani?

Judit: Jelenleg a konyha felújítása van soron, ahol az eredeti bükk színű konyhabútorhoz ugyanolyan színű munkapult készül, a csempe helyén pedig fényes fehér üvegtábla fut majd. Ezen kívül az egyik falrész fekete táblafestéket kap és fehér laminált padló zárja a munkálatokat. Távoli terveimben szerepel a szobaparketta fehérre festése, illetve gondolkodom egy dolgozósarok kialakításán.

Nappali (7)

Nappali (4)

Dia: Melyik ötletedre vagy a legbüszkébb?

Judit: Nem jellemző rám a DIY. Leginkább az történik, hogy ha meglátok valamit, ami megtetszik, azt megvalósítom. Például beszereztem egy retró dohányzóasztalt, amelynek tetejét fehérre fújattam, de lábait meghagytam eredeti színében. Ezen kívül a jövőben tervezem, hogy elkészítem az olyan kiegészítőket, amik nagyon tetszenek, de itthon sajnos nem kaphatóak.

Most a konyhafelújítás során saját ötlet volt a fehér üvegtábla, ezt még nem láttam máshol (ettől függetlenül biztosan van). Remélem, büszke lehetek rá, ha majd készen lesz.

Nappali (10)

Nappali (11)

Dia: Mit csinálnál máshogy?

Judit: Igazából semmit, tetszik a lakásom. Ma már tudatosan alakítom, vásárolom, rendezgetem egymáshoz a bútorokat, kiegészítőket. Ha tudnék, építenék a lakáshoz egy teraszt :-)

Hálószoba (2)

Judit példája tökéletesen mutatja, hogy folyamatosan lehet az ízlést alakítani és merni kell változtatni.  Sajnos még mindig általánosak itthon a narancssárga, citromsárga és haragoszöld  falak és ebből a csapdából csak akkor tudunk kiszabadulni, ha inspirálódunk hasonló otthonokból! Bátran lehet utánozni! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4312573081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása