Saját Otthon Projekt

Lépjünk túl a savanyúságon - Együnk céklát!

Lépjünk túl a savanyúságon - Együnk céklát!

2015. 05. 19. Schulz Veronika

A cékla.. Valljuk be, egy különös szerzet. Valaki vagy szereti vagy nem, más választás nem igazán van. Legalábbis én még nem találkoztam olyan emberrel, aki nem vágta rá egyből, ahogy szóba került, hogy: "Fúj" vagy "Jaj, de szeretem".

Személy szerint én az utóbbiak táborát népesítem, leginkább savanyúságként fogyasztom. Képes vagyok egy fél kilót simán magamba tolni, minden nélkül. Május van, eljött a szezonja. Kicsit utánanéztem, hogy miképpen lehet még felhasználni, savanyúságon kívül.

Ha cékla és leves, akkor egyértelműen mindenkinek az oroszok levese, a Borscs jut eszébe. Gyönyörű a színe, árad belőle az egészség:

leves

Köretként, vagy akár meleg salátaként is megállja a helyét. Tökéletes párost alkotnak például az édesburgonyával:

GDK004B-Sweet-potato-beetroot-Website-Featured

Rántva még sosem jutott eszembe, hogy kipróbáljam, de lehet, hogy hamarosan ennek is eljön az ideje. Vegetáriánusok akár a hamburgerhúst is helyettesíthetik vele:

BEETROOT_INTRO_2206818b

BeetrootBurgerDarina_large

Ez az egytálétel egyszerűen fantasztikusan néz ki. Ha engedjük szárnyalni a képzeletünket, csodálatos dolgokat tudunk kihozni. Ebben az egytálételben semmi más nincs, mint cékla, quinoa, dió és sajt. Tökéletes esti vacsora:

Beetrootsaladmain_2271901b

Szerintem egy ilyen pirítóssal még akár egy hétfő reggel is pompásan indulhat:

9407_l

Ha van egy kis időnk rá, akár télre is tehetünk el belőle:

beetroot-chutney-139444270

Kipróbálnátok a cékla pitét? Én szívesen sütnék egyet:

beetroot_pie_89195_16x9

Azt hiszem, hétvégén körül is nézek a piacon és veszek pár darabot :)

Van valami különleges receptetek, amit céklából készítetek?

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3412573143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása