Saját Otthon Projekt

Lecsó galuskával

Lecsó galuskával

2015. 06. 05. Schulz Veronika

A legfinomabb lecsót a Nagypapám készítette, olyan csípősen csinálta, hogy marta a számat. :) A csípős ételeket azóta sem eszem meg, de nem emiatt. Egyszerűen nem szeretem, Ő mégis úgy készítette, hogy 3 évesen nyeltem, mint kacsa a nokedlit :) Azóta sem ettem olyan finomat.

A lecsó iránti szeretetem azóta mit sem csillapodott, alig várom, hogy elérhető áron hozzá tudjak jutni a paprikához és már készítem is. Most is így történt, a hétvégén Férj megvette a hozzávalókat én pedig gyorsan összedobtam. Egyetlen dolog hiányzik hozzá, remélem legközelebb már csatlakozik az igazi kovászos uborka.

Országszerte rengeteg elkészítési módja van a lecsónak, mikor Szegeden főiskolára jártam, mondtam a szobatársamnak, hogy összedobok egy adagot. Nagyon megörült neki, elkészítettem, odavittem neki, rám nézett és azt mondta: ez nem lecsó, ez sült paprika! Szeged környékén rizst is szoktak bele főzni, vagy krumplit. Végül, csak elfogyott így is!

DSCN0887kész

A fő hozzávalók:

DSCN0824kész

A hagymát először is megdinszteljük:

DSCN0834kész

Majd rádobjuk a felkarikázott paprikát és hagyjuk összefonnyadni:

DSCN0847kész

Mindig szoktam bele tenni egy egy csík szalonnát, csak az íze miatt:

DSCN0850kész

Hagyom, hadd főljön a paprika a saját levében és körülbelül 30 perc után hozzáteszem a paradicsomot is:

DSCN0854kész

További 20 percet kell főzni, míg a paradicsom is kiereszti a levét, ezután virslit dobok hozzá és együtt főzöm még nagyjából 8-10 percig:

DSCN0866kész

Ezalatt az idő alatt el is készítettem a nokedli hozzávalóit. Liszt, egy tojás, só és víz, majd az egészet összekevertem.

DSCN0872kész

DSCN0874kész

Ezután nem volt más dolgom, mint a lecsóhoz szaggattam:

DSCN0878kész

A levében megfőtt a nokedli és mikor feljött a tetejére, elzártam alatta a gázt és már csak tálalnom kellett.

Elégedett volt Férj is és nekem is nagyon ízlett, lehet, hogy a hétvégén megint csinálok egy adagot. :)

DSCN0887kész

Ti hogy szoktátok készíteni?

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr612573169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása