Saját Otthon Projekt

Az igazi Cheesecake

Az igazi Cheesecake

2015. 07. 11. Schulz Veronika

Tegnap az anyósomékhoz voltunk hivatalosak, születésnapot ünnepelni. Korábban megbeszéltük, hogy nem veszünk ajándékokat, inkább valami kedves, saját dologgal lepjük meg a másikat.

Az jutott eszembe, hogy egy sk. készített tortát fogok neki vinni. Mindezt annak ellenére, hogy a sütés nem tartozik az erősségeim közé. Lehet azért, mert nem sűrűn szoktam gyakorolni. :)

Egy egyszerű tortát szerettem volna készíteni, ami könnyű, mégis gyümölcsös, ha már nyár van. Emiatt esett a választásom a sajttortára. Leszaladtam a boltba, megvettem a hozzávalókat és neki is láttam az elkészítésének.

DSCN1148kész

Az alapjához nincs másra szükségünk, mint 20 dkg darált keksz, körülbelül 15 dkg puha vaj, egy evőkanál cukor, 2-3 evőkanál víz, illetve volt itthon kardamon, azt is törtem bele, de akár fahéjjal is ízesíthetjük.

DSCN1121kész DSCN1125kész

A hozzávalókat a kezünkkel jól összedolgozzuk, egy sütőformát kibélelünk sütőpapírral és a masszát eloszlatjuk:

DSCN1130kész

A sütőt előmelegítjük 180 fokra és 15-20 perc alatt aranyszínűre sütjük:

Amíg sül a tészta, elkészítjük a krém hozzávalóit:

1 pohár sűrű tejföl, 15 dkg cukor, 500 gr mascarpone, 5 db egész tojás, egy fél citrom leve és héja és egy evőkanál keményítő:

DSCN1133kész

Miután a hozzávalókat egy tálba tesszük, az egészet alaposan összekeverjük, de nem habosítjuk:

DSCN1137kész

Ezalatt az idő alatt a tésztánk gyönyörű színt kap, kicsit félretesszük, langyosra hűtjük:

DSCN1142kész

15-20 perc után a krémet a tésztára öntjük, megszórjuk ízlés szerint gyümölcsökkel. Én epret és málnát használtam hozzá, de tehetünk bele cseresznyét, áfonyát, barackot, tényleg bármit. Ezután mehet a sütőbe, először 170 fokon 20 percig sütjük, majd visszavesszük a sütőt 150 fokra és további 20-25 percig sütjük.

DSCN1146kész

Azt hiszem, máskor is el fogom készíteni, mert isteni finom és ahogy látjátok, tényleg nem nehéz elkészíteni. Nálunk sikert aratott. :)

DSCN1148kész

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6412573229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása