Saját Otthon Projekt

Nekem Caesar. És Neked?

Nekem Caesar. És Neked?

2015. 08. 15. Schulz Veronika

Napok óta ebben a forróságban semmi másra nem vágytam, csak, hogy egy jó, hideg salátát vacsorázzak. Pont tökéletes választás, mivel gyorsan megvan, nem kell sokáig álldogálni a konyhában, a hozzávalókat is gyorsan be lehet szerezni, csak összerakjuk és kész is. Nincs más teendő, mint behűteni egy-két órára, majd az egészet belapátolni. 

DSCN1353kész

Sajnos kevés helyen tudják úgy készíteni a Caesar-salátát, ahogy én szeretem, így nem is nagyon szoktam étteremben enni, nehogy csalódás legyen a vége. Ezért a legegyszerűbb, ha otthon, magamnak készítem el, akkor nem igazán érhet meglepetés. Férjjel megvettük a hozzávalókat és gyorsan össze is állítottam. Vettünk egy fej salátát, azt levelekre szedtem, megmostam, majd feldaraboltam:

DSCN1331kész

Ezután feldaraboltam a zöldségeket, úgymint uborka, paradicsom, majd a salátával összekevertem, sóztam, borsóztam:

DSCN1338kész

A csirkemellet apró kockákra vágtam, ízesítettem és egy kis csepp olívaolajon aranybarnára sütöttem:

DSCN1345kész

Két tojást megfőztem, forrástól számítva 6 percre tettem lobogó vízbe. Fontos ezt az időpontot betartani, mert így a tojás már meg is fő, de kissé lágy is marad. Nagyon szeretem, amikor ilyen az állaga, finom és a salátán is jól mutat. Ezalatt a 6 perc alatt elkészítettem az öntetet, kizárólag 2 gerezd fokhagyma, egy evőkanál mustár és annyi olívaolaj kell hozzá, amennyit felvesz a mustár. Addig keverjük, míg ilyen homogén anyagot kapunk:

DSCN1344kész

Innentől kezdve már csak össze kell állítanunk a salátát, majd kicsit hűtőbe tesszük, állni hagyjuk. Később hozzávalókat egymásra rakjuk, megszórjuk pirított kenyérkockákkal és friss baguette-el tálaljuk.

Ha gondoljátok, vacsorára még el lehet készíteni, frissít, jól esik ebben a melegben:

DSCN1353kész

Nektek van bevált Caesar-sali receptetek? Ha igen, bátran írjátok meg, kíváncsi vagyok mások, hogyan készítik.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1912573283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása