Saját Otthon Projekt

Paradicsomi kalandozások

Paradicsomi kalandozások

2015. 08. 26. Schulz Veronika

A legkedvesebb zöldség számomra a paradicsom. Azt hiszem, ez már óvodáig visszavezethető, mert a mai napig emlegetem az ott készített paradicsom levest, betűtésztával. Mindent próbáltam megtenni, annak érdekében, hogy legalább valami hasonló ízt ki tudjak hozni egy levesből, de az évek múlásával rá kellett jönnöm: Nekem ez nem fog menni! Valószínűleg nagyban befolyásoló tényező volt ott a mennyiség. Én pedig nem hiszem, hogy valaha is egy óvodányi gyerekadagot fogok készíteni. :) De, nem adom fel, próbálkozom, hátha egyszer csak összejön. 

Hamarosan olyan áron juthatunk majd paradicsomhoz, hogy ugyanúgy, mint tavaly, pár ládával betárazok belőle és aminek csak tudom, elrakom. Készült paradicsomszósz, fokhagymás koktélparadicsom dunsztban elrakva és ketchup. Ezeket idén is el fogom készíteni, a recepteket fel is fogom tölteni, hátha Ti is kedvet kaptok hozzá. Addig is mutatok pár olyan receptet, amit mindenképpen érdemes elkészíteni.

Én imádom a paradicsomkrém-levest, nyáron hidegen, télen melegen elkészítve. Az a jó benne, hogy szinte bármivel lehet párosítani, akár grillezett sajtos pirítóssal is tálalhatjuk:

tomsoup2

Salátához számtalan variációt készíthetünk, nekem most ezen akadt meg a szemem:

 tomato-butter-sauce-mozza-salad

 A Tarte Tatin fordított eredetileg fordított almatorta. De az almát, miért nem lehetne paradicsommal helyettesíteni?

26348_l

Vacsorára bedobnál egy könnyű tésztát? A paradicsom tökéletes választás hozzá:

27094_l

 Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én imádom a paradicsomos húsgolyókat. Máris összefutott a nyál a számban :)

Turkey-Meatballs-Recipe

Gondoltam, édesség-ötlettel nem fogok tudni szolgálni a paradicsommal kapcsolatban. Aztán ez az elméletem azonnal romba dőlt, mikor találkoztam a paradicsom- leves süteménnyel. Gondoltátok volna, hogy valakinek eszébe jutott:

-"Maradt egy kis paradicsomleves tegnapról. Mit csináljak vele? Nem akarom kiönteni. Tésztához nincs kedvem.. Megvan, sütök belőle egy sütit!"

Ezt így tudom elképzelni, de az biztos, hogy ki fogom próbálni, hiszen a répatorta is először furán hangzott, mostanra pedig az egyik kedvencem lett. :)

img_0220

Remélem, sikerült meghozni az étvágyatokat, ha van bármilyen különleges paradicsomos receptetek, küldjétek bátran, kipróbálom és megírom a tapasztalatomat.

Jó étvágyat, a képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9312573297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása