Saját Otthon Projekt

Lilahagymából lekvár? Igen!

Lilahagymából lekvár? Igen!

2015. 09. 19. Schulz Veronika

Mint tudjátok, előszeretettel szoktam befőzni gyümölcsöket, vagy zöldségeket. Múlt héten megosztottam Veletek a Ketchup-receptemet, de most is egy igazán különlegeset hoztam.  Nem mást, mint a lilahagyma lekvárt, vagy más néven chutney-t.

Számomra pontosan az a szokatlan benne, hogy kicsit édes, kicsit savanyú, kicsit fűszeres. Nem a megszokott ízekkel találkozunk. Szeretem az újdonságokat, nem mindennapi ételeket kipróbálni. Bár bevallom, nem vagyok egy notórius kísérletező, de ami valóban érdekel, azt általában elkészítem. Ezt például egyáltalán nem bántam meg, egyelőre csak kisebb adagot készítettem, de szerintem idén nem utoljára csináltam. Főleg, hogy Diának is megígértem, hogy ők is kapnak majd egy adagot. :)

Ráadásul még egy szerencsés ember lesz, aki szintén megkóstolhatja és véleményt alkothat róla, bár ő még nem tud erről. Igaz, még én sem tudom, ki lesz az...

Mint tudjátok, a facebook oldalunk korábban elérte az 5000 like-ot. Ezért Diussal úgy gondoltuk, hogy két szerencsés követőnket megajándékozunk ebből a jeles alkalomból. Az egyikőtök, ezt kapja majd..:) Remélem, a nyertesnek is ízlik majd :)

DSCN1658_Fotor

Hozzávalók tekintetében egy hihetetlenül egyszerű ételről van szó, a következőket használtam hozzá:

  • 1 kg lilahagyma
  • 1 csillagánizs
  • 3 db babérlevél
  • 2 dl száraz vörösbor
  •  3 evőkanál balzsamecet
  • 10-12 dkg nádcukor
  • egy kis olívaolaj
  • bors ízlés szerint
  • és 2 evőkanál korábban általam elkészített szilvalekvár

Első lépésként a hagymát csíkokra vágjuk és az olívaolajon megdinszteljük, hozzátesszük az ízesítőket (csillagánizs, babérlevél, bors)

DSCN1643_Fotor

Ha a hagyma összeesett, hozzáöntöm a bort, a balzsamecetet, a cukrot és addig főzöm, amíg a bor leve elfő. Ez kis lángon hozzávetőlegesen 1 órát jelent:

DSCN1651_Fotor

Amikor ezzel is megvagyunk, hozzátesszük a szilvalekvárt, egyet rottyantunk rajta és kész is vagyunk. Ugye, nem is nagy ördöngösség..? :)

És íme, a végeredmény.

DSCN1658_Fotor

Mihez tudjuk felhasználni?

Húsok, halak mellé szósznak. De ezt az adagot speciel én saját készítésű hamburgerhez kínáltam, az aznap érkezett vendégeimnek.

Boldog jó étvágyat kívánok! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6312573339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása