Saját Otthon Projekt

Szilveszteri ropogtatnivaló

Szilveszteri ropogtatnivaló

2015. 12. 29. Schulz Veronika

Gondolom, lassan mindenki készül a közelgő Szilveszterre. Van, aki buliba megy és  van, aki házibuliba, de van, aki otthon marad. Bármelyik variációt választjuk, ezzel a sajtos, magvas finomsággal mindenki elégedett lesz.

Mi nem rajongunk annyira a Szilveszterért, kötelező bulinak tartjuk.  Szerencsére szűk baráti körben tartjuk az estét. Én is készülni fogok valami finomsággal, mert a barátaim szeretik, ha meglepem őket. Még nem tudom, pontosan mi lesz az, de ma a családnak készítettem ezt a finomságot. Már alig van belőle, pedig 4 tepsivel sütöttem. :)

DSCN2164kész

A következő hozzávalókra lesz szükség:

  • 1 kg liszt
  • 2 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 40 g élesztő
  • 30-35 dkg vaj/ margarin
  • 3 tojássárgája, 1 egész tojás
  • 4 dl tejföl
  • só, ízlés szerint
  • magvak (napraforgó, lenmag)

Először a tejet langyosítjuk, beletesszük a cukrot, megvárjuk, míg elolvad. Belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.

Közben a lisztet egy tálba szitáljuk és elmorzsoljuk a vajjal:

DSCN2131kész

Ezután a liszthez adjuk a felfuttatott élesztőt, a tejfölt kikeverjük a 3 tojássárgájával, ezt is a lisztes keverékhez adjuk, megsózzuk:

DSCN2136kész

Ezután összegyúrjuk és a tisztát körülbelül 30 perc alatt duplájára kelesztjük:

DSCN2140kész

A tésztát ujjnyi vastagra kinyújtjuk és megkenjük az egész tojással:

DSCN2147kész

Megszórjuk ízlés szerint magvakkal:

DSCN2150kész

Ezután az egészet megszórjuk sajttal:

DSCN2156kész

Derelyevágóval csíkokra vágjuk. A sütőt 200 fokra előmelegítettem és nagyjából 20 perc alatt aranyszínűre sütöttem.

DSCN2164kész

Bátran álljatok neki, nagyon finom, laktató és mindenki imádni fogja!

Én ebben az évben már nem jelentkezem, így ezúton kívánok Nektek Boldog Új Évet! Bulizzatok nagyot! :)

Jövőre találkozunk. :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7812573527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pistabátyám 2015.12.30. 13:49:24

Csőben a lyuk!!! Minden normális házuiasszony ismeri!!!

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2015.12.30. 13:54:37

Köszönöm a hozzászólást. Szerencse,hogy a blogot nem csak gyakorlott háziasszonyok olvassák! :) Boldog Új Évet!

Rozi 2015.12.30. 18:40:17

Én nem ismertem.., bocs nekem új.. és, holnap meg is sütöm.

mildy 2015.12.31. 05:59:18

Már bocs,de soha nem csináltam,nem ismertem,de ennek ellenére NORMÁLIS vagyok!

Varga-Spongya Schulz Vercsi 2016.01.05. 09:04:34

Hogy sikerült? :) Megsütöttétek?
süti beállítások módosítása