Saját Otthon Projekt

Az édesburgonya töltve IS jó!

Az édesburgonya töltve IS jó!

2016. 05. 01. Schulz Veronika

A minap az egyik bevásárlóközpontban tartottuk a havi nagy bevásárlásunkat, amikor megláttam, hogy az édesburgonya rég volt ilyen olcsó. A konyhámban is régen volt, mert nem mostanában készítettem. Szeretem a kissé édeskés ízét, ráadásul jobban beleilleszthető a diétámba, mint a sima burgonya

(ha jól tudom :) )

Igaz, magas a glikémiás indexe, viszont a magasabb rosttartalom miatt lassabban szívódik fel.  Nem szerettem volna megint levest készíteni, így azt találtam ki, hogy inkább megtöltöm.

Jelentem, jó döntés volt, mert nagyon finom, akár köretként is fogyasztható, de teljes étkezésként is megállja a helyét.

DSCN2855_Fotor

Lássuk a hozzávalókat. Mivel Férj nem szereti annyira, így 

  • 2 db édesburgonyát vettem
  • 1 doboz (250 g) zsírszegény túró
  • 1-2 marék friss spenót
  • ízlés szerint aszalt paradicsom
  • 1-2 evőkanál tejföl (ez fellazítja kicsit a tölteléket)
  • só, bors

Először melegítsük elő a sütőt 200 fokra, a burgonyákat szurkáljuk meg, hogy a forró levegő távozni tudjon, ne pedig szétdurranjon:

DSCN2837_Fotor

A burgonyákat a sütő rácsára tesszük és aláhelyezünk egy alufóliát, vagy egy tepsit sütőpapírral kibélelve. Én ez utóbbit választottam. Nagyjából 35-40 percig sütöttem, majd lekapcsoltam és kicsit még a forró sütőben hagytam. Ez hozzávetőlegesen 10 percet jelent. Ezután kivettem és hagytam, hogy kicsit meghűljön.

Addig nekiláttam a töltelék elkészítésének. A spenótot megmostam, majd alaposan konyhai papírtörlőn megszárítottam:

DSCN2839_Fotor

Feldaraboltam az aszalt paradicsomot: (A bal alsó paradicsom olyan, mint egy női száj. :D )

DSCN2843_Fotor

Összevágtam a spenótot, hozzátettem a paradicsomot, majd a túróval és tejföllel elkevertem, végül só, bors ízesítőnek:

DSCN2845_Fotor

Ezután a burgonyákat bevágtam, de nem teljesen, mert nem két darabot szerettem volna kapni, hanem inkább egy "széthajthatót" :) Majd megtöltöttem:

DSCN2849_Fotor

180 fokos sütőben nagyjából 20 perc alatt készre sütöttem.

DSCN2855_Fotor

Ennyi az egész. Ugye milyen egyszerű? Biztosra mondhatom, egyszerű, de nagyszerű. :)

Ti mit szoktatok készíteni még az édesburgonyából?

Jó étvágyat hozzá! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4512573791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása