Saját Otthon Projekt

Gyártsunk kekszet otthon, magunknak

Gyártsunk kekszet otthon, magunknak

2016. 06. 12. Schulz Veronika

Sokszor szoktam bajban lenni, amikor a diétámnak megfelelően a köztes étkezéseket kell biztosítanom magamnak. Nem mindig van ugyanis időm, hogy elszaladjak a boltba és olyan kekszet vegyek magamnak, amit meg is ehetek. Vagy elfelejtem. Na, olyankor vagyok igazán gondban. :)

Arra jutottam, hogy nem szabad hagynom, a boltban megvásárolható dolgoktól függjek, így arra az elhatározásra jutottam, hogy megcsinálom saját magamnak.

DSCN3029_Fotor

Fázisfotókat most nem készítettem, mert annyira egyszerű az egész, hogy mindent egy tálba szórunk, összegyúrjuk, majd kisütjük. Tényleg ennyi az egész. Amit én használtam:

  • 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 5 dkg nagyszemű zabpehely
  • 7 dkg olvasztott vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • 0,5 dl víz (+ egy icipicit adtam hozzá, ahogy láttam, hogy a tészta felveszi a vizet)
  • 1 csipet só
  • kb 10 dkg cheddar sajt

Tényleg semmi mást nem vettem elő, csak egy műanyag tálat, amibe belemértem az összetevőket. Majd összegyúrtam és körülbelül 15 percet pihenni hagytam, hogy az élesztő dolgozzon.

Közben bekapcsoltam a sütőt 180 fokra és előmelegítettem.

15 perc után fogtam a tésztát és hengerré formáztam, majd késsel nagyjából 1,5 cm-es darabokat vágtam. Kicsit formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd őröltem rá friss borsot.

Mindegyik oldalát  10-10 percig sütöttem.

És ennyi. Ugye, hogy nem bonyolult?

Zárható dobozba tettem, így nem puhul vissza. Most már csak egy gond van, meg kell állnom, hogy ne járjak rá folyamatosan. :)

DSCN3031_Fotor

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9112573869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása