Saját Otthon Projekt

Kelkáposzta-felfújt, sajtfondue-vel kiegészítve

Kelkáposzta-felfújt, sajtfondue-vel kiegészítve

2016. 07. 18. Schulz Veronika

Napok óta kelkáposztát szeretnék enni. Gondoltam, mivel ma szabadságon vagyok, ezért ma el is fogom készíteni. Reggel, miután felkeltem, el is indultam a boltba bevásárolni.

Szerencsémre, találtam megfelelő méretű példányt. Hazahoztam és elkezdtem gondolkodni, hogy mit is készítsek belőle. Maradjak a szokásos főzeléknél vagy csináljak belőle mást?

Ahogy a receptek között barangoltam, megakadt a szemem egy felfújton. Gondoltam, miért ne készíthetném el kelkáposztából? Gyorsan neki is láttam az előkészületeknek. A felfújthoz nincs szükség sokféle hozzávalóra, bárki könnyedén el tudja készíteni:


Érdekel, hogyan juss túl könnyedén és költséghatékonyan a napi bevásárláson? Kattints a takarékos vásárlási kisokosért!

DSCN3134_Fotor

Felfújt hozzávalói:

  • fél fej kelkáposzta ( a másik feléből lehet, hogy mégiscsak főzelék lesz :) )
  • egy fej vöröshagyma
  • 3 tojás
  • 2 dl tejszín
  • két darab babérlevél
  • só, bors, bazsalikom

Sajtfondue hozzávalói:

  • Nagyjából 15 dkg Gouda sajt és 10 dkg camembert sajt (természetesen készíthetjük Fontina sajtból is, de bármilyet használhatunk hozzá
  • 1,5 dl tej
  • 1 tojás sárgája
  • bors, csipet szerecsendió

Először a felkockázott hagymát olívaolajon megdinszteltem. Majd felaprítottam a kelkáposztát és a hagymára dobtam:

DSCN3118_Fotor

Hozzátettem egészben a babérlevelet, majd a bazsalikomot is. Az egészet hagytam összefőni, összerottyanni.

Ez hozzávetőlegesen 25 percet vett igénybe.

Miután elkészült a káposzta, kiszedegettem a babérlevelet és az egészet összeturmixoltam. Hozzátettem a 3 tojást, valamint a főzőtejszínt és az egészet összekevertem. A felfújt alapja ezáltal el is készült:

DSCN3120_Fotor

A felfújt formákat kikentem vajjal, erre azért van szükség, hogy az elkészült étel könnyebben kiszedhető legyen. A sütőt előmelegítettem 160 fokra.

A felfújt formákba kanalaztam a masszát, egy tepsibe helyeztem őket. A tepsibe ujjnyi magasságba vizet öntöttem, majd a kis formácskák mentek a sütőbe, hogy szépen feljöjjenek:

DSCN3123_Fotor

Ezután nekiálltam a fondue elkészítésének. Mindkét féle sajtot kis kockákra daraboltam és ráöntöttem annyi tejet, amennyi éppen ellepi. Egy lábasba vizet tettem fel forrni, egy másik lábasba került a sajt és a tej. Miután felforrt a víz, ráhelyeztem a másik lábast és elkezdtem forralni a tejet, illetve a sajtokat. Lassú tűzön, hogy nehogy összekapja, folyamatosan kevergetve. Sóztam, borsoztam és adtam hozzá egy csipet szerecsendiót. Mikor már kellően összeállt, egyenletes lett, levettem a tűzről és hozzákevertem a tojás sárgáját.

Ezalatt a kis felfújtjaim is pont elkészültek, kivettem őket a sütőből és kicsit hagytam, hogy kihűljenek. Innentől kezdve már semmi dolgunk nincs, csak szépen tálalni, majd az egészet befalni.

Bevallom, nem bírtam megállni, a fotózás után természetesen meg kellett kóstolnom és képzeljétek, elégedett vagyok a végeredménnyel.

Legközelebb lehet, hogy másfajta zöldséggel fogom helyettesíteni, cukkini, padlizsán, bármi mehet bele. Ti milyen zöldséggel próbálnátok ki? Ha van bármilyen ötletetek, szívesen fogadom őket. :) A sajtmártás pedig a kétféle sajttól lett pont tökéletes. :)

DSCN3134_Fotor

Ha nem hiszitek, próbáljátok ki, érdemes! :)

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1212573923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása