Saját Otthon Projekt

Tökölünk

Tökölünk

2016. 08. 08. Schulz Veronika

Kétféle ember létezik: aki szereti a tökfőzeléket, illetve, aki nem.

A magam részéről én az előbbiek táborába tartozom. Anyukám tökfőzeléke világbajnok, egyszerűen nem lehet abbahagyni. Imádok rá bármilyen feltétet, legyen az rántotta (főleg, ahogy anya csinálja) tükörtojás, virsli, bármi. Lehetőleg, jó sok kaporral. Úgy az igazi, nem? :)

Most elhoztam Nektek Anya receptjét, ő mindig így csinálja, én is így tanultam és remélem, egyszer a gyerekeimet is erre a receptre taníthatom majd meg. Mert a gyerekem/gyerekeim szeretni fogják a tökfőzeléket, nincs apelláta. :)

Amire szükségünk lesz:

  • zsír/ én ezt most olajjal helyettesítettem
  • teljes kiőrlésű liszt
  • 2 szem paradicsom
  • 1 tv-paprika
  • 1 fej hagyma
  • gyalult tök (friss vagy fagyasztott, mikor, milyet kapunk)
  • só, bors, kapor (jó sok)

Először a zsíron/olajon arany színűre pirítjuk a lisztet. Közben a hagymát felkockázzuk, majd az alapra tesszük:

DSCN3215_Fotor

Karikára vágjuk a paradicsomot és a paprikát.

Miután a hagyma megfonnyadt, rádobjuk a paradicsomot és paprikát, hagyjuk, hogy levet eresszen. Ez körülbelül 10 percet jelent:

DSCN3222_Fotor

Ezután hozzáadjuk a tököt, egy fedővel lefedjük és készre főzzük:

DSCN3225_Fotor

Ha a tök is megfőtt, ilyenkor szoktam egy evőkanál liszttel elkeverni a tejfölt, majd hozzáteszem, hagyom, hogy összerottyanjon.

Mehet bele a só, bors, kapor és már ehetjük is az isteni tökfőzeléket. 

DSCN3240_Fotor

Hidegen, melegen, ki, hogy szereti. :)

Jó étvágyat hozzá! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1512573955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása