Saját Otthon Projekt

Amikor a tűz és a bogrács találkozik

Amikor a tűz és a bogrács találkozik

2016. 08. 24. Schulz Veronika

Nagyon szeretek bográcsozni. A bogrács szóról mindig eszembe jut, amikor egy kellemes tavaszi vagy nyári napon összejövünk a barátainkkal, pokrócokat, plédeket elővesszük és alárottyantunk a gulyásnak, vagy bármi másnak. Ilyenkor előkerülnek a boros poharak, szisszennek a sörös dobozok és kezdetét veszik a késő éjszakába nyúló beszélgetések, teret kapnak a pletykák valamint a nagy okosságok! :)

Igen, pontosan ez az, amit szeretek benne. Az együtt töltött idő. Ilyenkor a lányok előkészítik a hozzávalókat, a fiúk meg.. Tüzet raknak. Aztán kóstolnak. :) Imádom az összekapcsolódó füstös ízeket, valamint azt, hogy ilyenkor (is) csak úgy együtt vagyunk azokkal, akik fontosak számunkra.

Ma olyan ételeket gyűjtöttem Nektek össze, amelyeket érdemes elkészíteni szabad tűzön.

Első nyertesünk természetesen az elmaradhatatlan bográcsgulyás. Van, aki arra esküszik, hogy csak marhából készülhet, van aki csak sertéshúsból készíti, de akadnak szép számmal olyanok is, akik a kettőt együtt főzik, mert úgy az igazi:

IMG_5792

Másik nagy kedvencem, a lecsó. Én mindig teszek bele kolbászt, szalonnát, (csak az íze kedvéért) virslit és szaggatok bele nokedlit. Ki, hogy szereti :)


A bográcsban készített ételek jó ízéhez nagyon fontos, hogy milyen fűszerezést használunk. Kattints a cikkért, amiben megtudhatod, hogyan készíts házilag fűszereket a tökéletes lakomáért!

lecso2

Természetesen nem maradhat ki a felsorolásból az elmaradhatatlan pörkölt. Sokan leginkább vadhúsból szeretik készíteni, füstös is, vad is, mennyei. A tarhonya, a nokedli vagy a főtt krumpli természetes velejárója. Na, meg a kovászos uborka! :) az én receptemet itt találod.

szarvaspori

Ha valaki szereti a halat- mint tudjuk, én pont nem az az ember vagyok- akkor állítólag, nincs is jobb a bográcsban készült halászlénél. Én ezzel a ténnyel vitatkoznék, de hát ismerjük az én álláspontomat. :)

halaszle

Bevallom, chillis babot még sosem csináltam a szabad ég alatt, nem is értem, ez korábban még miért nem fordult meg a fejemben. Annyira nem rajongok ugyan érte, viszont ha nem túlzóan csípős, végül is szívesen megeszem. Csak annyi a lényeg, hogy tudjam, milyen húsból készül. Tudom, finnyás vagyok, de mit lehet tenni. :D

Csilis bab tarhonyával 2013.02.16. 07 curl

A tavalyi év folyamán, a céges csapatépítő keretein belül egy gasztro napot tartottunk. Nekem igazán testhezálló feladat volt ez, élveztem minden pillanatát. Egy nagy placcra felállították nekünk az üstöket, minden csapat megkapta a maga kis feladatát. A mi csapatunknak "slambucot" kellett készíteni. Ügyesen vettük az akadályokat, mindenki elővette legjobb tudását és egy igazán finom étel kerekedett belőle. Remek hangulat, jó kedv, nevetés volt ezen a napon jellemző :)

dsc_0691

Remélem, az itt felsorolt receptek között mindenki talál magának kedvére valót és akár már a hétvégén neki lehet látni egy igazi, barátokkal összejövős sütögetésre, hiszen nagyon jó időt jósolnak, érdemes még az utolsó pillanatokat kihasználni a nyárból. :)

Kinti főzésre fel, az egyik legjobb dolog a világon! :) Ti mit szoktatok bográcsban készíteni?

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9912573987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása