Saját Otthon Projekt

Spórolás és kézművesség?

Spórolás és kézművesség?

2016. 09. 14. Schulz Veronika

Alapvetően különbözőek vagyunk. Azt hiszem azonban egy valamiben kiegyezhetünk, mégpedig abban, hogy a legtöbb ember számára fontos a spórolás.

Ezzel én is így vagyok, bár korábban, bevallom, voltak problémáim. Szerencsére ma már sok mindent megtanultam, így azt is, egy kis odafigyeléssel a félretett pénzünket arra költhetjük, amire szeretnénk. Néhány apró változtatás, nem nagy ördöngösség.

Gondolom, Ti is gyakran tapasztaljátok, vagy elgondolkodtok azon, hogy mi az, amin a legkönnyebb spórolni.

Elsősorban természetesen a konyhára gondolok, illetve az ételekre. Rengeteg olyan élelmiszer van, aminek az otthoni előállítása jóval kevesebb pénzből kijön, mintha boltban vennénk meg.

Így arra gondoltam, összegyűjtök néhány dolgot, én mire szoktam odafigyelni, hátha Nektek is jól jön néhány jó tanács.

Alap élelmiszereknél úgy gondoltam, elsősorban mindenképpen érdemes a lisztet kiemelnem. Én sokat használok, -tudjátok, kelt tészta mániában szenvedek- és oda kell figyelnem az étkezésemből.

Így a teljes kiőrlésű liszteket kell elsősorban használnom. Néhány bolt sokszor irreálisan magas összeget kér el 1-1 kg lisztért. Ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy közvetlen malomból fogom rendelni.

Előfordul, hogy a bolti árhoz képest akár 100 Ft eltérés is lehet, természetesen a malom javára. Egy kilónál az valóban csak 100 Ft. De tíz, húsz kilónál azért már nem mindegy.

liszt

Ha pedig már lisztnél vagyunk, ne feledkezzünk meg a kenyér sütésről.

Ha nagyobb tételben sütünk, akár felszeletelve le is fagyaszthatjuk.  Ha őszinte akarok lenni, itt nem feltétlenül a spórolás az elsődleges szempont, bár, ha egy sima fehér kenyérről van szó, akkor lényegesen olcsóbbra jön ki a kilós ára.

A fő szempont az, hogy tudom mi van benne, miből készül. Korábban már olvashattatok kenyér receptet tőlem, tényleg gyerekjáték, érdemes megtanulni. :)

111797_kenyer02-201510171206

Érdemes a fűszereket is otthon, magunknak készíteni. Én például mindig kiakadok azon, hogy mennyibe kerül egy csomag vegeta.

Nyilván, az ízfokozókat meg kell fizetni, de érdemes elgondolkodni, hogy biztosan szükségünk van-e ezekre. Pár zöldség kell csak hozzá, amit ki kell szárítani, ledarálni és kész is a finom házi fűszerkeverék.

Gyros_fuszerkeverek


Ha többet szeretnél tudni a házi fűszerkészítésről, kattints a linkre!


Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, én mindig háborgok azon, hogy egy tubus ketchup milyen drága.

Ugyanakkor  beszélhetünk akár a majonézről is. Szerintem sokkal finomabb mind a majonéz, mind a ketchup, ha házilag készítjük el. Korábban már a blogon én is megosztottam a ketchup receptemet, ha érdekel, itt megtalálod. Idén sajnos nem csináltam, de bízom benne, hogy jövőre nem maradok majd le róla. Csak akkor majd édesítővel fogom készíteni. :)

39_15_77122_1f2cb2d14ceebcb5389f37f257d5a7c2_7521fe_701

Van még pár ötletem, azokat meghagyom egy következő posztba, ha nem bánjátok! :) Nektek milyen spórolós tippjeitek vannak? Illetve mik azok, amiket inkább otthon készítetek el?

A képek forrásait, szokás szerint rájuk pöttyintve találjátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5612574017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása