Saját Otthon Projekt

Szilvariációk

Szilvariációk

2016. 09. 29. Schulz Veronika

Sajnos rohamosan robogunk a télbe, ezt gondolom, hogy Ti is észrevettétek, látva az üzletek, piacok kínálatát.

Egyre kevesebb választék, egyre kevesebb zöldség, gyümölcs. Sebaj, csak egy pár hónapot kell átvészelnünk, aztán minden kezdődik előröl.

Addig is abból kell gazdálkodnunk, ami van, ami még kapható. Illetve, ne feledkezzünk meg a kamrák feltöltéséről sem, nincs is jobb annál, mikor télen ezáltal sikerül egy kis nyarat varázsolnunk az asztalra.

Eléggé megosztó gyümölcsről hozok most Nektek különböző ötleteket, hogyan érdemes eltenni, mert bizony, isteni sütemények kiegészítője lehet.

Szerencsére nem csak süteményekhez használjuk, sokféleképpen fel lehet használni. Ez pedig nem más, mint a szilva.  Most még amíg kapható, érdemes betárazni előtte, ha valakinek nagy a fagyasztója, akár tehet is el belőle simán, de aki ezt nem tudja megtenni, annak most mutatok pár ötletet a felhasználására vonatkozóan.

Első körben, talán Ti sem gondoltatok rá, isteni levest készíthetünk belőle. Nekem például ez a vörösboros szilvaleves fel is keltette a figyelmemet, ennek receptje itt található:

szilvaleves

Tavaly én is készítettem szilvalekvárt és egy cseppet sem bántam meg, isteni lett.

Ráadásul találtam egy receptet, amit nem kell kevergetni, a lényeg, hogy az edény aljára egy nagyon kevés ecetet kell tenni és nem ég le. Nekem bevált. Semmi cukrot, semmit nem tettem hozzá, csupán egy kis fahéjjal ízesítettem:

news_10251_szilvalekvar_cukormentes

Készíthetünk belőle isteni finom befőttet is:

img_3265

Azt hiszem, ennél természetesebb hashajtót keresve sem találnánk. De én biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is mindemellett és egészséges is:

termeszetes-hashajtok

Személy szerint odavagyok a chutney-ért. Nem csak mutatós, de isteni finom is. Ráadásul, rengeteg fűszerrel harmonikus párost alkot:

20140806csalad-minden-ami-szilva-5

Ne felejtsük el, hogy nem csak a süteményekhez használhatjuk fel. A szilva remekül passzol a sült húsokhoz is. Mint a karácsonyi, szilvával töltött pulyka, ugyebár:

aszalt-szilvaval-1

Ne féljetek eltenni belőle, ahogy láthatjátok nagyon sokféleképpen és hasznosan lehet felhasználni. Én biztos veszek még majd a hétvégén és gyorsan teszek is majd el belőle.

Valamint, ne feledkezzünk meg: a pálinkáról. Nálam, szilvával kezdődik ;)

nyari-agyas-szilvapalinka_bd4df2cf52b21e29a0cdb48bc111209a

Ti hogyan szoktátok még felhasználni? Van bármi más egyéb tippetek? :)

 A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9112574043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása