Saját Otthon Projekt

A burgonyafánk nemes egyszerűsége

A burgonyafánk nemes egyszerűsége

2016. 12. 26. Schulz Veronika

Gondolom, mindenki túl van már az óriás karácsonyi.. nevezzük: "zabálásnak". Elfogyott a temérdek bejgli, zserbó, halászlé, húsleves, minden.

Mi már anyuval elkezdtünk azon gondolkodni, hogy mit is főzzünk, mert ugyan hal maradt még, de sem ő, sem én nem esszük meg, az a fiúké marad.

Karácsony napján, ahogy írtam róla korábban, anyu évek óta elkészít egy isteni finom szarvas receptet, ami vörösboros, szegfűszeges, lekváros finomság.

legutóbbi cikkemben írtam arról, hogy milyen köretekkel dobhatjuk fel a karácsonyi menüt. Akkor meg is említettem a krumplifánkot. Annyira megkívántam, hogy mondtam is anyának, más szóba sem jöhet, csakis ez.

Úgyhogy, tegnap délután gyorsan neki is álltam, hogy tökéletes vacsora kerüljön az asztalra. Arra gondoltam, hogy a mai cikk szóljon erről az egyszerű és isteni finom köretről, ami bármilyen mártás mellé tökéletesen passzol, de kitűnő főzelék-feltét, ugyanakkor önmagában is simán megállja a helyét. Diétásnak ugyan nem mondható, de karácsony van. :) Kicsit legyünk magunkkal elnézőbbek. :)

Hozzávalók:

  • körülbelül 75 dkg burgonya
  • nagyjából 20 dkg liszt
  • 2-3 evőkanál zsír
  • panírozáshoz a szokásos (liszt, tojás, zsemlemorzsa)

Először a burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, majd feltesszük annyi sós vízben főni, amennyi ellepi. Miután megfőtt, a vizet leszűrjük és még forrón, krumplinyomóval áttörjük. 

dscn3663_fotor

Ezután hozzáadjuk a zsírt, majd a lisztet és az egészet alaposan összedolgozzuk. Ha kell, megkóstoljuk a tésztát- nálam, nincs olyan, hogy nem kell, ugyanis nyers tészta- függő vagyok- és utánasózzuk.

Az a lényeg, hogy puha, de formálható tésztát kell kapnunk. Ha kevésnek érezzük a lisztet, természetesen tehetünk hozzá még.

dscn3669_fotor

A gyúródeszkát belisztezzük és kinyújtjuk a tésztát, nagyjából 1,5-2 cm vastagra. Nagyobb méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.

dscn3674_fotor

Ezután semmi más dolgunk nincs, ugyanúgy, mint a rántott húst, bepanírozzuk és forró olajban kisütjük.

dscn3697_fotor

Ugye, mennyire egyszerű? Pontosan ezért szeretem, mert semmi faxni, gyorsan össze lehet dobni, a végeredmény pedig egyszerűen fantasztikus. Nekem az egyik kedvencem. Ti szoktatok készíteni? Ha nem eszerint, akkor nyugodtan küldjétek el a Ti recepteteket.

Én pedig, boldog, jó étvágyat kívánok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9612574177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása