Saját Otthon Projekt

Ez csak egy, a számtalan Focaccia-variációból

Ez csak egy, a számtalan Focaccia-variációból

2017. 01. 08. Schulz Veronika

Olaszország, mint tudjátok, a szívem csücske. Imádom, hogy hangosak, harsányak, életvidámak, mondhatnám hedonisták.

Van, aki pont emiatt nem szereti őket. De nem lehet mindenkinek megfelelni. Ahhoz azonban kétség sem férhet, hogy az olasz konyha messze földön híres. Én mindenféle tésztájukért odavagyok, főleg, ha kézzel készített. De ha nem, az sem baj,mert amiket ott lehet kinn kapni előre csomagolt tészták nagy része is sokkal jobb minőségű, mint az, amit itthon lehet megvenni. 

Valamint ne feledkezzünk meg a kelt tésztáikról. Féltve őrzött családi receptek, melyek nagymamáról, unokára szállnak. Esetenként titokban hol elvesznek valamit az egyes receptekből, hol hozzátesznek. (Mert mindig akad valaki, aki jobban tudja, mint a többiek ;) )  
Ugyanaz az étel tájegységenként változó, amit legkönnyebb  adott területen beszerezni, aszerint készítik.

Így van ez a Focaccia-val is, ami tulajdonképpen lisztből, vízből és élesztőből álló kenyérfajta.

Természetesen használhatunk különféle fűszereket, sajtokat, hagymát, tulajdonképpen bármit, ami éppen eszünkbe jut.

Ma elkapott a tészta utáni vágy, úgyhogy ennek az lett a vége, hogy sütöttem is magamnak belőle egy adagot. Egyszerűen nem tudok mást mondani, isteni finom lett. Képzeletben meg is veregettem a vállam, annyira elégedett vagyok a végeredménnyel.

dscn3751_fotor

Természetesen az alaprecepten annyit változtattam, hogy a lisztet teljeskiőrlésűre cseréltem, valamint nem tettem bele cukrot sem. (Amit egyébként én alapból feleslegesnek tartok, cukor nélkül is tökéletesen felfut az élesztő)

Lássuk tehát akkor a receptet:

  • 50 dkg liszt (nekem ez 35 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet és 15 dkg zablisztet jelent) 
  • 2 dl víz (két részletben adagoltam a liszthez)
  • 1 evőkanál olívaolaj 
  • 2 dkg élesztő
  • 1 teáskanál só

A tésztát alaposan összedolgoztam, majd fél órát állni hagytam:

dscn3732_fotor

Amíg kelt a tészta, elkészítettem a tölteléket. Csak olyan alapanyagokat használtam fel, ami a hűtőben megtalálható volt, minden maradékot szerettem volna felhasználni. 

Felaprítottam egy nagy fej vöröshagymát, meghámoztam majd lereszeltem egy cukkinit, feldaraboltam egy paradicsomot, megpucoltam 3 gerezd fokhagymát:

dscn3735_fotor

A töltelék hozzávalóit megpirítottam olívaolajon. Mikor összesültek a hozzávalók, sóztam, borsoztam, kevertem hozzá sajtkrémet és reszeltem bele sajtot, az egészet alaposan összedolgoztam.

A tésztát 2 részre vágtam, elővettem egy olyan edényt, amelynek van pereme. A tészta egyik felét kinyújtottam, az edényt kiolajoztam, majd beletettem a tésztát, úgy, hogy kilógjon a szélénél. Erre ráöntöttem az elkészült masszát, majd kinyújtottam a tészta másik felét is, ezzel fedtem le a már félig kész tésztát. A széleket alaposan összenyomkodtam, nehogy valahol ki tudjon folyni a töltelék.

A sütőt előmelegítettem 200 fokra, a tésztát még 15 percig pihenni hagytam. Ezután lekentem egy kis olívaolajjal, villával megszurkáltam a tetejét, hogy a gőz távozni tudjon. Az egészet addig sütöttem, míg aranybarna színe nem lett. 

dscn3742_fotor

Oké, lehet, hogy nem a legtökéletesebb a kinézete, de nem is ez a lényeg, hanem az íze.. :D Az pedig szerintem pörfikt! ;)

Úgyhogy, bátran készítsétek el Ti is, olyan töltelékkel, amilyennel szeretnétek, nem fogtok csalódni, az biztos! Boldog, jó étvágyat kívánok hozzá! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2812574199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szinti Kl 2017.01.13. 20:52:04

Összefut a nyál a számba, biztos vagyok benne, hogy ez hamarosan felkerül a menüre

Schulz Veronika 2017.01.13. 21:12:34

Kaphatok majd visszajelzést? :)
süti beállítások módosítása