Saját Otthon Projekt

Nálam ilyen az olasz Gnocchi, magyarul

Nálam ilyen az olasz Gnocchi, magyarul

2017. 01. 22. Schulz Veronika

Tele volt a hűtőm maradékkal. Úgyhogy, értelemszerű volt, hogy ma az ott megtalálható dolgokból fogok valamit készíteni.

Húst nem akartam, most levest sem kívántam. Tészta? Igen, de valahogy mégsem! :D Olaszos. Az bármikor jöhet. Így született meg az ötlet, legyen gnocchi! Semmi másért nem kellett leszaladnom a boltba, csak krumpli nem volt itthon. Úgyhogy gyorsan délelőtt beszereztem és már neki is láttam, hogy elkészítsem.

dscn3789_fotor

Hozzávalók a gnocchihoz:

  • Kb. 80 dkg burgonya
  • 60 dkg liszt (40 dkg teljes kiőrlésű, 20 dkg finomliszt)
  • 2 tojás
  • 6 dkg vaj

Maradékok a hűtőből:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • körülbelül 20 dkg mascarpone
  • 8-10 db aszalt paradicsom
  • 5 szelet fekete erdei sonka
  • 100 ml főzőtejszín
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • sajt

Először a burgonyát megfőztem héjában, meghámoztam és még melegen áttörtem. Egy edénybe tettem, majd mehetett bele a többi hozzávaló. Először a liszt, a vaj, tojások és végül a só.

Az egészet alaposan összekevertem, majd egy lisztezett gyúródeszkára tettem. Ami fontos, hogy a burgonya minőségétől is függ, hogy mennyi lisztet kell a tésztához tenni, ez gyúrás közben derül ki.

dscn3771_fotor

A tésztát összedolgozzuk, könnyen formázhatónak kell lennie. Mikor megfelelő állagú, kisebb darabokra vágjuk és a ujjnyi vastag rudakat sodorjunk, majd kis darabokra vágjuk. Nem baj, ha nem tökéletes, ahogy a nagy könyvben meg van írva, az enyém távolról sem az, nemhogy közelről. De engem nem zavar. Az olaszok úgy mondják, rusztikus.:D

dscn3774_fotor

Egy lábasban vizet forralunk, amíg forr, addig az elkészült gnocchikra egy villával lenyomatot készítünk. Ez azért fontos, mert a barázdákban jobban megmarad a szaft.

Mikor felforrt a víz, beledobáljuk a tésztadarabokat. Nem kell sokáig főzni, mikor feljönnek a víz felszínére, már vehetjük is ki őket. Ezután egy kis vajon pár perc alatt meg szoktam pirítani a nudlikat (ezt nem mindenki csinálja így, én viszont szeretem, ha kívül ropogós, belül pedig puha) 

Ezután gyorsan összedobáltam a szafthoz szükséges összetevőket. Felkockáztam a vöröshagymát, olívaolajon megpirítottam. Pár perc múlva hozzátettem a reszelt fokhagymát, 1-2 percig együtt pirítottam. Ezután következett a felkockázott sonka, majd az aszalt paradicsom. A mascarpone-t összekevertem a tejföllel és a tejszínnel és ráöntöttem a hagymára. Hagytam az egészet összeforrni, ezután belereszeltem a sajtot. Sóztam, borsoztam, tettem hozzá egy kis petrezselymet és volia'! Már tálalhattam is az ínycsiklandó fogást!

A hűtő kiürült, a pocakom megtelt, mindenki boldog. Ha Nálad nem ezek az alapanyagok vannak a hűtőben, akkor sincs gond, mert ezek a kis gnocchi-k bármilyen feltéttel tökéletesen összeegyeztethetőek. :)

Csak ajánlani tudom, én imádom!

Boldog, jó étvágyat hozzá! 

dscn3789_fotor

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3712574219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása