Saját Otthon Projekt

Pirománia, avagy hogyan játssz a tűzzel legálisan!

Pirománia, avagy hogyan játssz a tűzzel legálisan!

2017. 01. 30. Diamia8

Tavaly télig nekem halvány fogalmam sem volt arról, hogy mi az a pirográf és hogyan is kell használni. Persze láttam már sok helyen fába égetett mintákat, de különösebb izgalmat nem váltott ki belőlem.

Aztán jött az egyik szupermarket lánc kínálatában a lehetőség, hogy beszerezzünk egy hobbi változatot. Gyorsan utánajártam, hogy pirománként ez mennyire tudna engem is lázba hozni és gyorsan izzítottam is anyukámat, aki mindig ebben a láncban vásárol, hogy szerezzen nekem egyet. Ennyi pénzért még akkor is megérte volna, ha csak egyszer használnám, de ez biztosan nem így lesz! Hiszen ez egy szuper móka!

Picit tartottam attól, hogy milyen bonyolultságú mintát leszek képes megalkotni segítségével és hát nem hazudtoltam meg magam, rögtön belecsaptam a sűrűjébe.  Vagy a szerencsének köszönhetően, vagy annak, hogy tényleg pofonegyszerű, de már elsőre elégedett vagyok a végeredménnyel:

Hozzávalók:

  • pirográf készülék
  • fakanalak, de bármilyen fa megteszi
  • Rotring ceruza

Elkészítése:

1, Nagyon ajánlom, hogy a tervezett mintát először rajzoljátok fel Rotring ceruzával, mert egyrészt ezt még lehet javítani, másrészt könnyebb bánni a pirográffal, ha csak vezetni kell egy már meglévő vonalon. 

2, Ha nem vagyunk biztosak magunkban a rajzolást illetőleg, akkor használjunk sablont vagy másoljuk át a mintát indigópapír segítségével. Én szabad kézzel rajzoltam fel a mintákat, ami a csillagok esetében meg is látszik azért. 

3, Aztán csak melegítsük fel a pirográfot és érdemes előtte azért egy másik fadarabon kipróbálni. Utána pedig mehet élesbe az égetés, amíg minden vonalat át nem húztunk vagy besatíroztunk. A fejek közül én csak a kézíráshoz valót használtam, de van egy csomóféle... Legközelebb azokat is kipróbálom majd.

Nektek van tapasztalatotok a pirográffal?

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9112574223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása