Saját Otthon Projekt

8 egyszerű tipp a rendezett gardróbért

8 egyszerű tipp a rendezett gardróbért

2017. 02. 08. Diamia8

Nem tartom magam rendmániásnak, de alapvetően ragaszkodom az otthonomban a szépen rendszerezett szekrényekért. Éppen ezért évről-évre tudatosan szereztem be a számomra legmegfelelőbb tárolókat, rendszerezőket és segítségükkel viszonylag sokáig fenn tudom tartani egy-egy szekrényben a kívánt szintet.

Ez alól a gardróbszekrényünk sem kivétel, pedig itt aztán könnyen lehet beleesni abba a hibába, hogy egy rendrakáskor rég elfeledett ruhadarabunk kerül elő. Viszont én nem szeretem az ilyesfajta meglepetéseket, így kidolgoztam néhány alapelvet és alkalmazok néhány trükköt, hogy mindent könnyedén megtaláljak és rendezett képet mutasson a szekrényem, ha eltolom a tolóajtót.

Mai bejegyzésemben pontosan ezeket az apró trükköket és módszereket szeretném veletek is megosztani, hátha Ti is szeretitek a rendet, csak eddig még nem tudtátok, hogy hogyan álljatok neki. Ha azonban nálatok is többnyire rend van, akkor is mindig jól jönnek újabb ötletek.


A ruhák mellett a pipere dolgokat is jó ha rendben tartjuk, különben sokkal hosszabb ideig tart a reggeli készülődés. Olvasd el, hogyan készíts házilag sminktartót!


Az alapelveknél kezdem és a végére tartogatok pár specifikus tippet. Lássuk is szépen sorjában a 8-at!

1, Szezonalitás

Mindig csak az aktuális szezon legyen a szekrényedben, a nem az aktuális szezonhoz tartozókat mindig pakoljad el tárolódobozokba. Nálunk az ágy alatti tárolókban vannak gondosan elrejtve és ott telelnek, illetve nyaralnak át. 

2, Szezononkénti szelektálás

Mindig szelektálj a ruhák között, amikor szezonváltás van és amit az előző szezonban nem vettél fel, attól szemrebbenés nélkül váljál meg! Csak a helyet foglalja és fél év múlva sem fogod felvenni. Tapasztalat....

Így viszont mindig biztosítod, hogy legyen újra hely az új ruháknak és csak olyanok lógjanak a szekrényben, amiket valóban hordasz is.

3, A vékony vállfa kevesebb helyet foglal

Ha kicsi a szekrény, akkor szerezd be a legvékonyabb vállfát. Régebben normál méretű, műanyag vállfákkal voltak bezsúfolva a szekrényembe a ruhák. Aztán vettem valahol pár nagyon vékonyat és meglepődve tapasztaltam, hogy mennyivel helytakarékosabbak. 

Így azóta csak vékonyak vannak az én gardrób felemen, a vastagokat pedig száműztem a Férjem oldalára. Az eredmény pedig, hogy még több ruhát tudok ugyanakkora helyen tárolni. Kész főnyeremény! :)

4. Fiókok belső tagolása

Szerintem az egyik legveszélyesebb rendetlenségforrás maga a fiók. Nálam anno legalább is ez okozta a legtöbb gondot, de szerencsére mára ezt is megoldottam.

Nyugodtan használj Te is a fiókokban belső elválasztókat vagy kisebb dobozokat és a gondod egy csapásra megoldódik! Nem muszáj venni, kartonpapírból mi is pikk-pakk készíthetünk egy kis ügyességgel és türelemmel.

5, Az akasztós rész a legjobb barátod

Amit lehet akasztani, azt akaszd is fel! Hiszen hajtogatni legtöbbször lusták vagyunk, de egy vállfára felakasztani a ruhákat igazán nem nagy fáradtság.

6, Szortírozz!

A felakasztásnál alkalmazz valamilyen szisztémát! Lehet szín szerint, fajta szerint vagy anyag szerint is sorba rakni. Nálam fajtánként vannak szépen sorban egymás után felsorakoztatva: szoknyák, ruhák, rövid ujjú pólók, hosszú ujjú pólók, rövid ujjú blúzok, hosszú ujjú blúzok, pulóverek és kardigánok.

7, A vállfákat lehet alternatív módon is használni

Tárold például úgy a vállfákon a sálakat, mint én is tettem ebben az 2012-es bejegyzésben:

8. Cipőtárolás okosan

Az éppen szezonon kívüli cipőket tároljad átlátszó tárolódobozokban és a gardrób felső polcán. Könnyen elő tudod venni és rögtön látszik, hogy mi van benne. Nekem ilyen dobozból van 6 darab és a pici lábam miatt 2 pár cipő el is fér bennük dobozonként:

A végére is értünk a trükkjeimnek és remélem, hogy hasznosak lesznek nálatok is! Van-e esetleg Nektek valamilyen szuper okosságotok, amit én is átvehetek?

A képek forrásait rájuk kattintva találjátok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5712574235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása