Saját Otthon Projekt

Egy estére ismét beköltözött a konyhámba Mexikó!

Egy estére ismét beköltözött a konyhámba Mexikó!

2017. 02. 12. Schulz Veronika

Mostanában úgy tűnik, kissé rákattantam a mexikói kajákra. Napok óta ácsingóztam utána és úgy döntöttem, nem kínzom magam tovább. Még annak idején Füreden az egyik szórakozóhelyen ettünk először a lányokkal,  azonnal beleszerettem ebbe az ételbe. Akkor ez igazi kuriózumnak számított.

Manapság egyre több ilyen hely nyílik, itt Pesten például a Kazinczy utcában van egy romkocsma-mexikói étterem keveréke, ahol isteni finomak az ételek,  de természetesen sorolhatnánk a jobbnál jobb helyeket. 

A mai receptem tehát az isteni finom Enchilada, amit bevallom, először készítettem, de nem utoljára. Annyira hihetetlenül egyszerű, hogy onnantól számítva, hogy kitaláltam, mit készítsek, 40 perccel később az étel már a sütőben sült. 

Fázisfotókat sem készítettem, mert a leírás alapján bárki, aki nekilát az elkészítésének, könnyedén meg tudja majd valósítani, nem lesz vele probléma. Én is pár receptet átfutottam, majd összeraktam a fejemben, hogy nekem, hogy is lenne a legideálisabb és az alapján készítettem el. 

Hozzávalók:

A szószhoz:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma (ízlés szerint)
  • nagyjából fél kiló darált marhahús (2 személyre) (természetesen helyettesíthető bármilyen hússal)
  • 500 ml paradicsomszósz
  • só, bors, chili-pehely, worcestershire szósz (szintén ízlés szerint)
  • reszelt sajt
  • nagyjából 1 kis pohár tejföl

A tortilla-hoz

  • 15 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • 1 dl langyos víz
  • 1 dl olívaolaj

Első lépésként nagyobb darabokra felvágtam a vöröshagymát, majd aprítógépbe tettem. Beletettem a fokhagymát és a paradicsomszósz felét hozzáöntöttem és az egészet összeturmixoltam. Ezután egy edénybe öntöttem, hozzátettem a paradicsomszósz másik felét valamint az összes felsorolt fűszert és lassú tűzön összeforraltam.

Közben egy másik serpenyőben egy kis olívaolajon megpirítottam a darált marhahúst, csak sóval és borssal ízesítettem, semmi mást nem tettem hozzá. Mikor a hús kellőképpen megpirult, a már korábban elkészített paradicsomszószból tettem hozzá pár evőkanállal és összeforraltam.

Kitaláltam, melyik tálban fogom elkészíteni. Egy merőkanállal a paradicsomszószból a tál aljára mertem a szósz egyharmadát.

Ezután nekiláttam a tortilla elkészítésének is,  ennek a leírását az alábbi linken találjátok, annyit változtattam a korábbi recepten, hogy tettem hozzá olívaolajat.

Amint megsült egy lap, megkentem paradicsomszósszal, tettem hozzá a darált húsból, kicsit meglocsoltam tejföllel, majd ugyanúgy, mint a palacsintát, feltekertem és a tálba tettem. Ezt egészen addig ismételtem, míg el nem fogyott az összes tészta.

Végül a maradék paradicsomszósszal az egészet meglocsoltam és előmelegített sütőben körülbelül 20 perc alatt készre sütöttem. Mikor a sütőt lezártam, reszeltem még a tetejére egy kis sajtot és a még forró sütő ajtaját pár percre visszacsuktam, hogy a sajt elolvadjon. 

Tényleg ennyire egyszerű, egyáltalán nem igényel hatalmas konyhai tudást és higgyétek el, abszolút megérni nekiállni, isteni finom.  

Nálam biztosan fog készülni máskor is, esetleg kicsit variálva, de az alap az biztosan marad.

Boldog, jó étvágyat kívánok hozzá! :)
U.i: Egy sör, mindenképpen dukál mellé, főleg, ha az kukoricasör. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3112574245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása