Saját Otthon Projekt

Nálam így készül a fasírt, hús nélkül

Nálam így készül a fasírt, hús nélkül

2017. 02. 20. Schulz Veronika

Zöldségimádatom a továbbiakban is fennáll, nem vagyok hajlandó lemondani róla. Ámde miért is kellene, ugye?

Bizonyára a húsimádók nem értenek velem egyet, azonban véleményem szerint rengeteg olyan recept megtalálható a köztudatban, amit simán átalakíthatunk a saját elképzeléseink szerint bármiféle minőségromlás nélkül.

A mostani receptet is ez alapján készítettem el. Megkívántam a fasírtot, de a húst nem annyira. Így arra gondoltam, kicsit átalakítom, hogy meglegyen az „ettem is, meg nem is” érzés.  

A zöldségek felhasználásával készítettem el a magam változatát és a helyzet az, hogy kifejezetten elégedett vagyok a végeredménnyel. Sokan szokták készíteni (vagy legalábbis gyakran olvasom mások receptjei között) a cukkini fasírtot, amit én is szeretek egyébként.

Tulajdonképpen ez is hasonló, csak többféle zöldség felhasználásával készítettem, épp olyanokkal, amiket itthon találtam. De természetesen, mindenki úgy alakítja, ahogy szeretné, a saját ízlése szerint.

Hozzávalók:

  • 2 darab sárgarépa
  • 1 cukkini
  • 1 kisebb fej karalábé
  • Nálam mindig van a fagyasztóban brokkoli, így természetesen az is került bele

Érdekel, milyen trükkökkel tarthatod frissen az ételeket a hűtődben? Olvasd el ezt a cikket!

  • 1 tojás
  • 2 szelet teljes kiőrlésű toast kenyér (természetesen bármilyen kenyérrel helyettesíthető)
  • körülbelül 15 dkg reszelt trappista sajt
  • só, bors, szárított metélőhagyma

Mártogatós:

  • nagyjából 5 dkg sárgarépa
  • ugyanennyi karalábé
  • 3 evőkanál sajtkrém
  • 1 evőkanál tejföl
  • só, bors

Először a zöldségeket meghámozzuk, majd kis lyukú sajtreszelőn lereszeljük. (Miután lereszeltem a sárgarépát meg a karalábét, mindkettőből elvettem egy-egy evőkanállal, így ez került a mártogatósba) A zöldségeket besózzuk, majd körülbelül 30 percig állni hagyjuk. A só hatására levet ereszt, ezt a fél óra elteltével leszűrjük:

A kenyeret kis darabokra tépkedjük, hozzáadjuk. Ezután hozzáadjuk a tojást, a sajtot és végül a fűszereket is. Az egészet alaposan összekeverjük. Ha túl lágynak érezzük a masszát, tehetünk hozzá még kenyeret vagy akár zsemlemorzsát is. Mivel nekem most nem volt otthon teljes kiőrlésű zsemlemorzsám, több kenyeret már nem akartam hozzátenni, így 1,5 evőkanálnyi sikért tettem még hozzá:

Így már megfelelőnek találtam az állagát. Ezután kivettem egy marékkal a masszából, kinyomkodtam belőle a maradék levet és kis lapos lepényekké formáztam őket. Egy serpenyőt felforrósítottam, tettem bele egy pici olívaolajat és a lepények mindkét oldalát nagyjából 3-4 perc alatt készre sütöttem. Én akkor szeretem a leginkább, amikor jó alaposan megpirult mindkét oldala.

Közben gyorsan elkészítettem a mártogatóst is. A korábban lereszelt, félrerakott zöldségeket összekevertem a sajtkrémmel, hozzáadtam a tejfölt is, kicsit megsóztam, majd az egészet alaposan összekevertem.

Közben tökéletesre sültek a kis fasírtok, úgyhogy innentől kezdve nem maradt egyéb dolgom, mint megenni. :)

Az a legjobb benne, hogy nem nehéz étel, vacsorára tökéletes finomság, ráadásul én 2-3 darab után azt éreztem, hogy tökéletesen jól laktam.

Biztosan el fogom készíteni máskor is, esetleg a zöldségeket fogom majd variálni, attól függően, éppen, minek lesz szezonja.

Ne habozzatok, készítsétek el Ti is bátran.

 Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4812574265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása