Saját Otthon Projekt

Sajt, sajttal, jöhet? Naná!

Sajt, sajttal, jöhet? Naná!

2017. 04. 02. Schulz Veronika

Sokszor eszembe jutott az elmúlt időszakban- mivel egyre több ételallergiás emberrel találkozom-, hogy mihez kezdenék, ha kiderülne, hogy nem ehetek többé sajtot, tejterméket.

Ezt az állapotot, el sem tudom képzelni. Nincs olyan nap, hogy ne ennék sajtot, nincs olyan, hogy nincs a hűtőben. Ha mégis előfordul egy-egy ilyen baleset, akkor pánik van, amit azonnal orvosolni kell. Hiszen a sajtból a sok, soha nem elég!

Ma is ilyen napom volt. Sajtos. Fogalmam sem volt arról, hogy mit készítsek, de annyit biztosan tudtam, hogy ez a hozzávaló nem hiányozhat belőle. Feltéptem a hűtőajtót - akik ismernek, ezt a jelenetet szinte látják maguk előtt - és terepszemlét tartottam. Füstölt, feta, illetve maradt egy kis Gorgonzola,  Camembert, és Mozzarella.

Addig agyaltam, míg végül kitaláltam, hogy krokettet akarok enni. Miért kéne nekem azt csak köretnek ennem? Mert ez van előírva? Ugyan! :)

Úgyhogy végül megszületett az alapötlet, neki is álltam elkészíteni.

Hozzávalók:

3 nagyobb szem burgonya
3 tojás
2 evőkanál teljes kiőrlésű liszt/ lehet sima is 
körülbelül 3 dkg vaj
só, bors, bazsalikom, petrezselyem, fokhagyma
Panko morzsa panírozáshoz/ lehet szokásos morzsa is
1 tojás
olaj a sütéshez

Első lépésként a burgonyát sós vízben megfőzzük. Leszűrjük, majd krumplinyomóval összetörjük, hozzáadjuk a vajat, hogy elolvadjon a krumpli melegétől, majd  hagyjuk, hogy kihűljön. Ezután felverjük a tojást, azt is hozzáadjuk:

Ezután majd mehet bele a reszelt sajt is. Én végül füstölt sajtot reszeltem bele, tördeltem bele Gorgonzola sajtot, végül az egészet fűszereztem és alaposan összekevertem:

 

Ha túl hígnak találjuk a masszát, tehetünk bele lisztet, vagy zsemlemorzsát. Innentől kezdve már semmi egyéb dolgunk nincs, mint a masszából golyókat formázunk- mindegyik közepébe elhelyeztem egy kis darab Camembert sajtot, majd egyesével beleforgattam a tojásba, majd a Panko morzsába, megint tojás, megint morzsa. És ennyi. 

Felmelegítettem az olajat, beletettem a kis golyókat és mindegyik oldalukat aranyszínűre sütöttem. Amíg sültek, gondoltam gyorsan összedobok mellé egy salit, a szokásos kedvencemet: (koktélparadicsom, mini mozzarella, só, bors, olívaolaj, balzsamecet) 

Isteni finomság kerekedett, bátran ajánlom Nektek is, hipp-hopp megvan és nagyon finom, laktató. 

Tipp: Ha nem akarod olajban sütni, sütőben is elkészítheted. :)

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3712574325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása