Saját Otthon Projekt

A spárga és a Gorgonzola tökéletes összhangja

A spárga és a Gorgonzola tökéletes összhangja

2017. 05. 01. Schulz Veronika

Az idejét nem tudom megmondani, hogy mikor készítettem magamnak valami igazán finom tésztaságot.

Fogalmam sincs, mi történhetett velem, tésztarajongóval, az igazság az, hogy még csak eszembe sem jutott.

Egészen pár nappal ezelőttig, amikor is beültünk vacsorázni a Vapiano-ba és betoltam arcomba egy nagy adag bolognai spagetti-t. Ez pontosan elég volt ahhoz, hogy a tészta-érzékeim magukhoz térjenek, így a mai napon már nem is volt kérdés számomra, hogy ma mi lesz az az étel, ami elkészül a konyhácskámban. 

Tekintettel arra, hogy munkaszüneti nap van, abból kellett gazdálkodnom, amit a hűtőben találtam. Tegnap szerencsére beszereztem egy csomag spárgát, így az egyik fő hozzávaló, szinte adta magát:

Felmarkoltam még pár alapanyagot és máris nekiálltam az elkészítésének.

Hozzávalók:

10-12 szál zöld vagy fehér spárga (én általában a zöldet részesítem előnyben, mert azt nem kell megpucolni a fehérrel ellentétben és lássuk be: a spárga pucolás egy meglehetősen utálatos dolog.
3 gerezd fokhagyma
pár szelet fekete-erdei sonka
rókagomba/ elhagyható, vagy bármilyen más gombával helyettesíthető
1 dl száraz fehérbor
vaj
só, bors, csipet bazsalikom

Mártáshoz:

2 dl főzőtejszín
1 dl tej
10-12 dkg Gorgonzola sajt
só, bors, szerecsendió
tálaláshoz: sajt és koktélparadicsom

száraztészta, ízlés szerint

Első lépésként a spárgák fás részét egy ollóval lenyisszantottam, vizet forraltam, sóztam, majd a lobogó vízbe 3-4 percre beledobtam. Közben egy serpenyőben felforrósítottam a vajat, belereszeltem a fokhagymát, 1-2 percig hagytam pirulni. Ezután beledobáltam a rókagombát és kis lángon pirítani kezdtem: 

Mikor megfelelő állagúnak találtam, már mehetett is mellé a spárga, majd pár perc további pirítás után hozzátettem a felcsíkozott fekete-erdei sonkát:

Néhány perc alatt összepirult, majd felöntöttem a száraz borral, sóztam, borsoztam, hozzátettem egy kis bazsalikomot és addig főztem kis lángon, míg a bor el nem párolgott teljesen.

A "feltétet" ezután félrehúztam, következhetett a mártás. Egy edénybe beleöntöttem a főzőtejszínt, ehhez pedig a tejet, összekevertem és az egészet alaposan, mégis óvatosan összeforraltam. A Gorgonzola sajtot felkockáztam, mehetett is a tejszínbe, egészen addig forraltam, míg az egésznek homogén állaga lett. Jöhetett a só, bors, szerecsendió. 

Végül, de nem utolsó sorban, egy lábosban vizet forraltam, és kifőztem hozzá körülbelül 15-20 dkg teljes kiőrlésű penne tésztát/ bármilyen tésztával helyettesíthető.

Innentől kezdve gyanítom, már nem igényel a dolog túl sok magyarázatot, egy tányérba szedtem a tésztát, rá a mártást, arra a spárgás cucmit és máris fogyaszthatjuk.

Remek és végtelenül egyszerű recept, nagyon gyorsan elkészül és isteni finom. Bátran álljatok neki Ti is, garantálom, hogy imádni fogjátok! :)

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5212574365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása