Saját Otthon Projekt

Greenway Design, ahol a természetes illatoké a főszerep

Greenway Design, ahol a természetes illatoké a főszerep

2017. 05. 19. Diamia8

Sokan biztosan azt gondolják, hogy a bloggerek nem állnak egymással szóba és nem követik egymás tevékenységét. Ezt azonban én biztosan tudom cáfolni, mert a blog révén rengeteg ismeretségre tettem szert és több barátom is lett. 

Ildivel is régóta követjük egymás blogját és habár sajnos még személyesen nem tudtunk találkozni, de Messengeren szoktunk beszélgetni. Természetesen roppant mód lelkes voltam, amikor bemutatta szuper illatgyertyáit és nekem is rögtön ki kellett próbálnom. 

Mivel annyira szuper az illatuk, így bátran merem ajánlani Nektek is és a vele készült interjún keresztül Ildit is jobban megismerhetitek. :)


1. Mikor és miért indítottad el a blogodat? 

2015. január óta írok heti rendszerességgel a Greenway Design oldalra bejegyzéseket, habár már 2009-től vezettem egy gasztroblogot húgommal, amit aztán később ő folytatott életmód blogként. 

A Greenway indulása eleinte nagyon döcögős volt. Már 2012-ben is írtam néhány bejegyzést, de aztán valahogy soha nem lett folytatás. Azt gondoltam, hogy "nekem erre nincs időm", de közben nagyon erős késztetést éreztem, hogy megmutassam a kreatív ötleteimet. Eleinte kertészkedési tanácsokat adtam és csak kültéri ötleteket mutattam be.  

Ma már sohasem mondom azt, hogy nincs időm blogot írni vagy fotózni, tulajdonképpen a mindennapjaim része lett. Egyfajta gondolkodásmód ez, hiszen mindig az jut eszembe egy-egy ötlet kapcsán, hogy szeretném megmutatni az olvasóimnak, hátha Nekik is tetszik és örömüket lelik benne, ahogyan én is. 

A Greenway Design életem eddigi legnagyobb motivációja, amely megtestesíti mindazt, amiről álmodtam.  Természetes design, növények, virágok, újrahasznosítás, praktikus, egyszerű dolgok. 

 

2. Hogyan fogalmazódott meg az ötlet, hogy illatgyertyákkal kezdjél foglalkozni?

Az illatgyertya ötlete 2016 nyár végén jött. Már év elején éreztem, hogy szeretnék majd saját terméket is, amely teljes egészében lenyomata annak, ahogyan gondolkodom. Persze ekkor még nem tudtam, mi lesz az, de nem is görcsöltem rajta, mert tudtam, hogy egyszer csak beugrik majd egy jó ötlet. 

Azután pontosan ez történt tavaly nyár végén, amikor paraffinmentes, szójaviasz gyertyát szerettem volna vásárolni. Olyan terméket kerestem, melynek az összetételei vegyszermentesek és a csomagolása is illik az elképzeléseimhez. Külföldi bloggerek fotóin már régóta figyeltem a minimál design-nal ellátott illatgyertyákat és nagyon-nagyon tetszettek. 

Nem volt visszaút, megvettem az első adag viaszt és el kezdtem kísérletezgetni. 

3. Hogyan és mikor indult a vállalkozás?

Az első pár kísérleti hónap nagyon nehéz volt, néha úgy éreztem, hogy nem fog sikerülni az elképzelésem. Férjemtől és húgomtól viszont rengeteg biztatást kaptam, ami átsegített a holtponton. 

A gyertyákat fokozatosan mutattam be a közösségi oldalakon és a blogban is, majd márciusban jött a beharangozó, hogy rendelhető és reményeim szerint hamarosan a webshopban is elérhetőek lesznek. 

4. Minden terméked vegán és magad is vegánként éled az életed. Mesélj légyszi picit arról, hogy miért is fontos ez Neked és hogyan lettél vegán!

A kreatívitás mellett a természetközeliség a másik nagy mozgatórugóm. Ez a kettő talán össze is olvad és együtt még erősebben tudnak működni. 

Az ember néha (sőt talán sokszor) csak felnőttként kap válaszokat bizonyos dolgokra. A vegán életmód egy nagyon hosszú folyamat eredménye az életemben. 

Egy apró békés megyei faluban nőttem fel, ahol a 80-as és 90-es évek fordulóján nem sok pénzkereseti lehetőség volt és a mezőgazdaság mellett az állattartás jelentett bevételt a családok számára. 

Ennek megfelelően gyermekkoromban szüleim rengeteg haszonállatot tartottak, akiket vágóhidakra adtak el. Az első perctől kezdve tudtam és láttam Édesanyámon és Édesapámon is, hogy nehezen válnak meg az állatoktól, de nem volt más választásuk.

Soha nem fogom tudni elfelejteni azokat a napokat, amikor hajnalban elszállították a felnevelt, általunk mindig megszeretett jószágokat. De ekkor még csak gyanítottam, hogy ami ezután történik velük, az nagyon nem etikus. 

Aztán 2005-ben megnéztem az akkori nagy kedvenc, az Antimaniax nevű osztrák zenekar I can't smell my freedom című dalának videóját és ott minden eldőlt. Megláttam, hogy mi történik a színfalak mögött és ott már eldöntöttem, hogy a kegyetlenséghez nem akarok többé hozzájárulni és hogy az állatok iránt érzett szeretetem sokkal erősebb az étkezési szokásaimnál. 

Fokozatosan hagytam abba húsevést, annak mindenféle állomását megjárva. 2006 tavaszán már egyáltalán nem ettem, utána pedig fokozatosan ismerkedtem meg az állatkísérletek nélkül készült kozmetikumokkal is, majd végül 2013-ban a növényi életmód mellett döntöttem, melynek köszönhetően először a tejtermékekre mondtam nemet, majd a tojásra is. Mindez azóta teljesen kihat az öltözködésemre és minden használati tárgyamra. 

Mindez azért fontos számomra, mert úgy érzem, hogy az állatok nem tudják magukat megvédeni és nem tudják tudtunkra adni a félelmeiket, a fájdalmukat. Megpróbálom őket képviselni és megmutatni, hogy a növényi életmód is lehet teljes.  

5. Miben különböznek a gyertyáid a boltban kapható, átlagos társaitól?

A Greenway gyertyák nem tartalmaznak paraffint és más méreganyagokat, illatosításukhoz 100%-os tisztaságú, terápiás minőségű, állatkísérletektől mentes illóolajokat használok, a kanóc pedig kezeletlen pamutból van. 

A gyertyák alapját a génmódosításoktól mentes ECO szójabab olajából készült szójaviasz adja, mely nem mérgező, lassan és hosszaban ég, mint a hagyományos viaszok. Bútoron és ruházaton nem hagy nyomot, könnyedén letörölhető. 

A gyertyákat mind magam öntöm sajátkezűleg, figyelve arra, hogy egy természetes, magyar kézműves terméket tudjak adni a vásárlóknak. 

6. Hogyan kísérletezted ki a tökéletes receptet? Sokat kellett próbálkozni?

Többféle viaszt teszteltem, de végül az ECO szója mellett döntöttem, mert nagyon szépen ég és a viasz illata már natúr állapotában is nagyon természetes. 

Eleinte pici tégelyekbe és üvegekbe öntöttem a gyertyákat és azokon teszteltem az égési időt illetve, hogy mennyi illatanyagot és milyen arányban kell belecsepegtetnem. 

Több hónapot vettek igénybe a próbálkozások, többnyire csak esténként tudtam vele foglalkozni. 

7. Melyik a kedvenc terméked és miért?

A Fresh Start illatgyertya a kedvencem, ez volt az első illat, amit megalkottam, így már érzelmileg is nagyon kötődök hozzá. Szeretem benne a citrom és az édesnarancs illatok keveredését és azt a pár csepp pacsulit, amit belecsempésztem és beleszippantva csak a végén érezheti, aki nagyon figyel. 

8. Milyen új termékekkel, meglepetésekkel készülsz a jövőben?

Szeretném bővíteni az illatpalettát és a csomagolás terén is nagy terveim vannak. Nemzetközi minőséget szeretnék nyújtani a magyar vásárlóknak, elérhető áron. 

Nem titok, hogy már most nagyon-nagyon készülök az őszre és külön karácsonyi kollekciót is tervezek. 

9. Honnan inspirálódsz? Követed a trendeket?

Hasznos dolognak tartom, ha a trendek terén nem maradok le, hiszen mindig van valami új a nap alatt. A természetközeli szemléletem viszont egyfajta "gyeplő" is, mely néha visszaránt a talajra, hiszen az én legfontosabb inspirációm a természet, azok az illatok és formák, amik a valóságban is megtalálhatóak. 

Egy-egy jól eltalált hazai vagy külföldi példa persze néha felteszi a mércét, de ez csak jó, hiszen akkor látom, hogy van hová fejlődni. 

10. Hol lehet veled találkozni virtuálisan és személyesen?

Virtuálisan mindig megtaláltok a Facebookon, az Instagraom és igyekszem heti rendszereséggel bejegyzéseket írni a blogba, melyet a www.greenwaydesign.hu oldalon olvashattok. 

Személyesen az Anker't-ben megrendezésre kerülő Kiskert Piacon mutattam be legutóbb a gyertyákat, legközelebb is találkozunk ott, május 21-én. 

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3612574379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása