Saját Otthon Projekt

Sokmagvas kenyér, egészségesen

Sokmagvas kenyér, egészségesen

2017. 07. 02. Schulz Veronika

Még mindig imádok kenyeret sütni. Szerencsére ma nem volt az a nagyon durván meleg, a kenyér elfogyott, úgyhogy úgy döntöttem, inkább sütök egyet én magam. Határozottan jó döntésnek bizonyult, rég ettem már házi kenyeret, kifejezetten jól esett. Sajnos nem fehér kenyér és most is figyelembe vettem, hogy egészséges változatban készítsem. 

Hihetetlenül egyszerű, bárki játszi könnyedséggel el tudja készíteni. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy úgy sütöttem, hogy nem vagyok túl jól, tényleg csak annyi, hogy összedolgozzuk a hozzávalókat és már süthetjük is. 

dscn4635_fotor.jpg

Lássuk a hozzávalókat:

35 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
15 dkg  finomliszt
2 evőkanál olíva olaj
2 dkg élesztő
300 ml natúr joghurt
1 egész tojás
2 teáskanál só
ízlés szerint salátamag- keverék -tésztába is+ a kenyér tetejére is tegyünk félre belőle-

Az összes hozzávalót beletettem a kenyérsütő gépbe és fél óra alatt bedagasztotta a tésztát, nekem semmi dolgom nem volt vele. Ezután egy vasedényt kibéleltem sütőpapírral (szigorúan csakis szilikonost használok, nekem az vált be leginkább)

A megkelt tésztát átborítottam a lábasba, kicsit eligazgattam, majd a közepét kiszúrtam (jelen esetben ez az eszköz egy pogácsa-szaggató lett) :) Tetejét vízzel lepermeteztem, megszórtam a magkeverékkel.

Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra (Ez az egyetlen kritikus pont nálam, még mindig nem sikerült megszoknom a gázsütőt)

Körülbelül 10-15 percig hagytam még pihenni a tésztát, majd nagyjából 40-50 perc alatt aranyszínűre sütöttem. Közben folyamatosan rajta tartottam a szemem, nehogy véletlen megégjen. 

Elégedett vagyok a végeredménnyel, kaptam is érte dicséretet, úgyhogy már ezért megérte megsütni. Bátran készítsétek el ti is, nem fogtok csalódni benne. :)

Boldog, jó étvágyat hozzá!

dscn4635_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz. Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr912636923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krutzifix 2017.07.05. 16:07:21

Mi történik a kiszúrt középpel? Visszakerül? 8Mert akkor nem "kiszúrt", csak "beleszúrt" :) )
süti beállítások módosítása