Saját Otthon Projekt

A paradicsom második élete

A paradicsom második élete

2017. 08. 31. Schulz Veronika

Lassan, de biztosan véget ér a nyár és kezdetét veszi egy sokkal szebb, színesebb, hangulatosabb évszak, az ősz. A tavasz mellett ez a másik kedvenc időszakom, még szerencsére nagyon sok idő van a tél beálltáig. Addig sem fogok tétlenkedni, hamarosan megkezdődik ugyanis a paradicsom szezonja, ami nálam minimum 20 kg felvásárlását jelenti. Remekül és sokféleképpen felhasználható, minden évben sok üveggel teszek el belőle, több féle változatban.

Ma olyan összeállítást hoztam Nektek, amelyben paradicsomi finomságokat sorakoztatok fel, ezekből pár féle hamarosan nálam is készülni fog. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, én nem tudok betelni ezekkel a finomságokkal.

Szeretnéd feldobni a zöldséges ételeidet? Kattints ide

Évekkel ezelőtt rájöttem, hogy a saját készítésű, házi ketchuppal egyszerűen a bolti nem tudja felvenni a harcot. Azóta is mindig készítek (kivétel a tavalyi évben) e recept alapján. Annyit változtattam rajta, hogy már nem cukorral készítem, hanem édesítőszerrel, de különbséget nem érzek rajta, szerintem éppen ugyanannyira finom, mint az eredeti recept szerint:

dscn1635k_sz_fotor_600x454.jpg

Imádom az aszalt paradicsomot, minden formában. Sajnos itthon elég silány minőségekkel találkozhatunk, kivételt képeznek természetesen a Gourmet boltok, ahol be lehet szerezni különböző finomságokat. A jó minőségű aszalt paradicsomban szinte érzem a napfényt, egyszerűen isteni. Bízom benne, hogy szeptemberben még lesz egyszer-kétszer jó meleg, mert lehet, hogy idén megpróbálkozom koktélparadicsomból készíteni.

slow-roasted-candy-tomatoes.png

Két évvel ezelőtt tettem el –szintén koktélparadicsomból- ezt a finomságot, aminek a receptje a következő:

Egy dunsztos üveget teletöltöttem koktélparadicsommal, tettem mellé jó sok gerezd fokhagymát, fűszereket, feltöltöttem hideg vízzel, majd a hideg sütőbe tettem és alacsony hőfokon elkezdtem melegíteni, 40 percen keresztül. Ezután pontosan úgy jártam el, mint a lekvárfőzésnél, a forró üvegeket egy ruhába csavartam, sötét helyen hagytam 3 napig dunsztban. A hideg sütőre amiatt van szükség, hogy ne robbanjon szét a dunsztos üveg. Így, hogy a vízzel együtt melegszik maga az üveg is, így kizárt az esetleges konyhai baleset. Isteni finom, húsok mellé tökéletes kiegészítő és majdnem egy évig tökéletesen elállt.

img_3027.jpg

Sokszor szoktak panaszkodni kerttel rendelkező ismerősök, akik koktélparadicsomot ültettek, hogy rengeteg zöld paradicsomjuk megmaradt, nem érett be rendesen. Erre tökéletes megoldás, ha csalamádét készítünk, és zöld paradicsommal gazdagítjuk. Nagyon szeretem, bármikor tudnám enni, éjjel nappal. :) De ha nem szeretitek a csalamádét, simán savanyúságként is tökéletes:

zold_paradicsom_img_5311.jpg

Most találtam rá egy receptre, amit biztosan el fogok idén készíteni, mégpedig egy paradicsomos, bazsalikomos jam-et. Semmi más nem kell hozzá, csak paradicsom, bazsalikom, egy kis citromlé, cukor (ez az esetemben ismét édesítőszer) és befőző-cukor, vagy pektin. Ez utóbbit korábban beszereztem már, ez tulajdonképpen zselésítő anyag, hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Csodálatosan néz ki, nem gondoljátok?

ru203696_jpg_rendition_largest.jpg

Amit minden évben megteszek, nagyjából egy kilónyi paradicsomot, úgy, ahogy van, egészben fogom, és a fagyasztóba teszem. Így nem jelent gondot, ha télen megkívánom a lecsót, mert van mihez nyúlnom, az ízén azonban semmit nem változtat.

dscn0887k_sz_600x454.jpg

Ti szoktatok eltenni paradicsomot? Milyen formában?

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2412791324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása