Saját Otthon Projekt

Csupa csokis csiga, avagy így lett a mumusból  egy újabb kedvenc

Csupa csokis csiga, avagy így lett a mumusból egy újabb kedvenc

2017. 10. 28. Schulz Veronika

Úgy tűnik, valami miatt most édesség-dömping van nálam. Múlt héten is, és most is egy isteni desszertet hoztam Nektek, ami nem csak egészséges, de megunhatatlan. Régóta szemezgettem már a házi készítésű kakaós csiga receptek között, most végre, valahára rávettem magam, hogy elkészítsem egy cukormentes változatban, ami beilleszthető akár a 160 grammos étkezésbe is.

Egyáltalán nem bonyolult, bár hozzátenném, ez MÉG nem az a kakaós csiga, ami mindenkinek elsőre eszébe jut, a leveles változat. Azt hiszem, nemsokára annak is neki fogok állni, de szerintem először készítek majd egy próbaverziót, ugyanis a tervem az, hogy annak a tésztáját is én készítem majd, de az egy kicsit már nehezebb fokozat lesz. 

Szeretsz sütni-főzni, de néha eszköz híján vagy a konyhában? Segítünk!

Ez a kelt kakaós csiga verzió viszont gyerekjáték, lássuk is a receptet.

dscn5315_fotor.jpg

Hozzávalók:

50 dkg liszt (35 dkg teljes kiőrlésű+15 dkg finom liszt)
csipet só
3 evőkanál édesítőszer (stevia+eritrit keverék)
1  tojás+1 sárgája
2,5 dl tej
2 dkg élesztő
8 dkg olvasztott vaj

Töltelék:

5 dkg olvasztott vaj
Ízlés szerint cukrozatlan kakaópor
édesítőszer

Elsőként a hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe mértem, az olvasztott vaj kivételével. A vajat adagolva adtam hozzá, mikor már elindítottam a programot, hogy dagassza be helyettem a tésztát. Miután a program lejárt, hagytam, hogy duplájára keljen, majd lisztezett deszkán 3 mm vastagságúra nyújtottam.

Ezután felolvasztottam mikróban a vajat és egy szilikon ecsettel alaposan bekentem vele a tésztát. A kakaóport egy szitán keresztül jó vastagon a tésztára szórtam, ügyelve, hogy mindenhol teljesen elfedje. Végül az édesítőszer következett. Eredetileg most kéne a képbe jönnie a porcukornak, de mint tudjuk, nálam az kizárt. Elkezdtem gondolkodni, vajon az édesítőszer hogy fog "viselkedni", valamint a porcukorhoz képest nagyobb szemcsékből áll. Ezért gyorsan előkaptam az aprítógépemet és -ugyanazon az elven, ahogy a kristálycukorból készíthetünk porcukrot,- átdaráltam. Jóval kisebb szemeket, szinte már por állagot kaptam. 

Ugyanúgy, ahogy korábban a kakaóport, ezt is szitán keresztül szórtam a tésztára. Ezután a tésztát a hosszabb részénél megfogtam és elkezdtem feltekerni, mint a piskótatésztát. 

A  tekercset egy éles késsel nagyjából 2-3 cm vastagra vágtam, kicsit formázgattam a kezemmel, hogy ne csak ízre, de külalakra is hasonlítson egy kakaós csigára. :)

Végül, papírral kibélelt tepsire tettem a csigákat, nem túl közel egymáshoz és további 30 percig kelesztettem. A korábban 180 fokra előmelegített sütőben körülbelül 20 perc alatt arany színűre sütöttem, majd rácson hagytam őket kihűlni.

Korábban egyébként én ezt egy sokkal bonyolultabb műveletnek gondoltam, fogalmam sincs, miért tartottam annyira az elkészítésétől. Sebaj, most már okosabb és tapasztaltabb vagyok, így biztosan állíthatom, máskor is fogok belőle készíteni, akár más ízeket variálva, vagy további hozzávalókkal kiegészítve. Egy bizonyos, a következő delikvens a leveles változat lesz, ami távolról nézve szintén mumusnak tűnik, lehet, hogy róla is kiderül majd, hogy egyszerűbb, mint gondoltam. Bízom benne, mert nekem akkor is az a favorit.

Boldog, jó étvágyat hozzá!

 dscn5315_fotor.jpg

 Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6313104974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása