Saját Otthon Projekt

Balzsamos, fügés hagymachutney-val az egyszerű levelesből is mennyei finomság válik

Balzsamos, fügés hagymachutney-val az egyszerű levelesből is mennyei finomság válik

2017. 11. 05. Schulz Veronika

Még utoljára úgy gondoltam, kihasználom az ősz adta finomságokat.

Úgy voltam vele, mielőtt belevetem magam én is a karácsonyi készülődésbe, vagy inkább felkészülésbe, valami igazán gazdag ízvilágú, gyors finomságot szerettem volna az asztalra tenni, amelyben még megjelennek az ősz csodálatos stílusjegyei.  Nem akartam túlgondolni, valami egyszerűt, de mégis különlegeset szerettem volna alkotni, azt hiszem minden kritériumnak sikerült megfelelnem. 

dscn5322_fotor.jpg

Csupán pár hozzávalót kellett beszereznem, tulajdonképpen a fügén kívül már csak egy adag leveles tésztát kellett vennem. Miután minden adott volt, hozzá is kezdtem az elkészítésének. 

Hozzávalók:

1 adag leveles tészta
3 fej lilahagyma
1 doboz (500 gr friss füge)
2-3 szem szilva
madársaláta
pár szelet feketeerdei sonka
ízlés szerint sós sajt (Pl: feta, vagy krémfehér sajt)
balzsamecet-krém
csipet só, bors

Először is a sütőt előmelegítettem 180 fokra. A leveles tésztát, úgy ahogy volt, nyújtás, minden nélkül, egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, mikor a sütő elérte a megfelelő hőfokot, nagyjából 6-8 perc alatt megsütöttem. Néha nem árt egyébként rápillantani, mert nem kell sok, hogy a tészta odaégjen.

Míg sült a tészta, felszeleteltem a 3 fej lilahagymát, amit vajon elkezdtem pirítani, kicsit megsóztam, hogy levet engedjen. 3-4 db fügét vékonyan felszeleteltem, majd a hagymához dobtam és együtt főztem tovább. Tettem bele 3 evőkanál balzsamecet-krémet és egy leheletnyi borsot, az egészet alaposan, kis lángon összefőztem.

Időközben a tésztát kivettem a sütőből és hűlni hagytam. Miután a chutney-val kész lettem, óvatosan rákentem a kissé kihűlt tésztára. 

Innentől kezdve semmi más dolgunk nincs, mint a többi hozzávalót rádobálni. Először a saláta, majd következett a negyedekre darabolt füge, a szilva vékonyan felszeletelve, sonka és végül a darabolt sajt. 

Tálaláshoz még meglocsolhatjuk egy kis balzsamecet-krémmel, igazán feldobja az étel küllemét.

Lehet, hogy kissé szokatlannak ítéljük a fenti párosításokat, de néha nem árt olyan ízvilágot kreálni, ami alapvetően egyébként nem jutna eszünkbe, Ennél jobb bizonyíték nem kell hozzá, ugyanis a végeredmény engem meggyőzött, sikerült egy nem mindennapi finomságot összedobnom. 

Ahogy láthatjátok, egyáltalán nem nagy kunszt elkészíteni, tökéletes adu ász lehet belőle, ha például váratlan vendégek állítanak be, gyorsan összedobható, mennyei finomság.

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

dscn5322_fotor.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7213186082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása