Saját Otthon Projekt

Utolsó őszi, és első karácsonyi ízek találkozása

Utolsó őszi, és első karácsonyi ízek találkozása

2017. 11. 12. Schulz Veronika

Úgy gondolom, az eddigi téli időjárást tekintve totálisan szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mivel rengeteg napos órát tudhatunk magunk mögött, nekem eddig inkább kora tavaszi érzésem volt. Ahogy belekukkantottam az előrejelzésbe, meg kellett állapítanom, ennek, legalábbis egy kis időre, de sajnos búcsút kell mondanunk.

Érkezik az ősz, a maga komor hangulatával -nekem mondjuk ezzel sincs semmi bajom- rövidebbek a nappalok (tegye fel a kezét, aki szintén arra szavaz, hogy az óraátállítás mondjon le! :D )

Pontosan emiatt döntöttem ma a következő finomság mellett, mely ebben a hűvös időben melengeti a testet és a lelket. Eszembe jutott, hogy nemrég vettem egy szép sütőtököt és ha záros határidőn belül nem használom fel, akkor bizony hamarosan közelebbről meg kell ismertetnem a szemeteszsákkal. Tehát az egyik főszereplőt kitaláltam, na de mivel hozzam össze? Elsőre kissé fura párosnak tűnhet, első körben kissé én is szkeptikus voltam ezzel a desszerttel kapcsolatban, de a végeredmény teljesen meggyőzött, újabb ékes bizonyíték arra, hogy néha nem baj, ha kicsit kísérletezünk, átlépjük a határainkat.

Így született meg ez az isteni sütőtökös forró csokoládé, melyet a forralt borhoz elengedhetetlen fűszerek tesznek különlegessé. Nézzük is a receptet:

dscn5336_fotor.jpg

Hozzávalók:

1 sütőtök
fél tubus sűrített tej
körülbelül 1 dl tej
1,5 tábla cukrozatlan étcsokoládé
200 ml habtejszín
1 csomag habfixáló
1 csipet só
ízlés szerint forralt borhoz illő fűszerek (fahéj, szegfűszeg, kardamom, csillagánizs stb)
1-2 marék sótlan, hámozott földimogyoró

Először a sütőtököt felvágtam, kimagoztam, a húsát felkockáztam, majd egy serpenyőben pirítani kezdtem, egészen addig, míg kapott egy kis "aranyos" színt. Ezután hozzáadtam a fél tubus sűrített tejet.  A tűzről levettem, majd botmixerrel pürésítettem, belekevertem a csipet sót. A sütőtök püré 1/4 részét félretettem későbbre. 

A csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, majd belekevertem a 3/4 résznyi tököt, ez lett a legelső réteg, a csokit még forrón pohárba töltöttem. A korábban félrerakott 1/4 sütőtök-pürét a fent felsorolt fűszerekkel ízesítettem, ez lett a pohárban a második réteg.

Végül a habtejszínt habverővel keményre vertem, hozzákevertem a habfixálót, így tulajdonképpen mehetett a pohárba a harmadik réteg. 

Ezt a finomságot még csak ki sem kell hűteni, hiszen alapvetően egy forró csokiról van szó, de ha valaki úgy szereti, úgy is finom lesz. 

Legvégül száraz serpenyőben pár perc alatt megpirítottam a mogyorót, kicsit összeaprítottam és a kehely tetejére szórtam. 

Tálaláshoz én most pár darab kekszet használtam, tökéletesen passzol a csokihoz. 

Számomra az volt a legmeglepőbb, hogy kicsit sem azt az ízkombinációt kaptam végül, amire számítottam, de egyáltalán nem bánom, mert a végeredmény számomra igazán különleges lett, amit szerintem máskor is alkalmazni fogok. 

Burkolózzatok be egy pihe-puha takaróba, nincs is ilyenkor ennél jobb időtöltés. :)

Boldog, jó étvágyat hozzá! 

 

dscn5336_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2613251053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása