Saját Otthon Projekt

Cáfolom, hogy a Mézi-kiszúró csak mézeskalácshoz használható!

Cáfolom, hogy a Mézi-kiszúró csak mézeskalácshoz használható!

2017. 12. 11. Schulz Veronika

Szinte már a csapból is ez folyik: advent, aarácsony, készülődés, ajándékok, finomságok és még sorolhatnám. Hátha vigasztalja azokat, akiknek már a gondolatától is futkos a hideg a hátán, de már nem kell sokáig kitartani! Hamarosan elérkeznek az ünnepek, véget ér a roham, az év végi hajtás és érkezik az unalmas, szürke és végtelenül hosszúnak tűnő január.

Bennem kettős érzések vannak, mert nem állítom, hogy rosszul vagyok a karácsony gondolatától, azt azonban nem tagadom, hogy számolom a napokat, amikor is vége lesz a rohamnak, a tömegnek, a lökdösődésnek és még folytathatnám a sort.

Ettől függetlenül a saját tempómban én is szeretem a készülődést (na, nem október elejétől) még mindig lógok a Pinterest-en ötletek után kutatva, legyen az apró ajándék-ötlet, de nagyon sokszor inspirálódom receptek után kutatva.

Valószínűleg így jutottam el odáig, hogy már a karácsonyi édességek láttán is szaladnak fel rám a plusz kilók, és már kezdek besokallni tőlük. Tegnap azon gondolkodtam, hogy érdemes lenne megsütni pár tepsi mézeskalácsot, akár ajándéknak, vagy csak szimplán otthonra, majd elkezdtem gondolkodni: Egy újabb édesség.. Vajon, mivel válthatnám ki, miből készíthetnék ugyanúgy gasztro-ajándékot, ami nem édes.

Így jutottam el a következő recepthez, végigfuttattam magamban, milyen hozzávalók adottak és nekiálltam a prototípus-gyártásnak.

Jelentem, átment a teszten, úgyhogy most már teljesen biztos, hogy bekerül az idei finomságok közé.

d0bd14e5-88e1-4ed3-910b-f67db7e5b9cb.jpeg

Próbáltam azt a szempontot is figyelembe venni, hogy az ünnepek közeledtével nem árt kicsit odafigyelni a kiadásokra is, máris látni fogjátok: Ennek a kritériumnak is maradéktalanul sikerült megfelelni. :)

 Készítsd fel a konyhádat az ünnepekre!

Lássuk a hozzávalókat: (ez természetesen tetszés szerint variálható)

1 csomag leveles tészta
Körülbelül 5 evőkanál ajvár (a múlt heti recept egyik fő alkotóeleme volt, bőven maradt belőle, gondoltam, ha már itt van, fel is használom)
reszelt trappista sajt
só, bors (egészet, valamint őröltet szintén használtam hozzá)
ízlés szerint zöldfűszer

Tetejére:

1 felvert tojás
+ízlés szerint reszelt sajt

Először kivettem a fagyasztóból a kész leveles tésztát, nagyjából 25-30 perc alatt ki is olvadt. Egy deszkát beliszteztem, arra fektettem a tésztát, majd a tetejét is alaposan megszórtam liszttel, hogy ne ragadjon.

És itt jön az a lépés, amit, azóta sem tudok megmagyarázni:

A nyers tésztát elkezdtem kiszaggatni a kis karácsonyi formáimmal, egyesével. Adott volt egy figura, amire visszatettem a formát és a formában kentem ki ajvárral, szórtam meg a sajttal, majd ráhelyeztem az ugyanolyan formájú figurát. –Ahelyett, hogy a tészta felét megkentem volna az alappal, rászórni a sajtot, tészta üresen hagyott részét ráhajtani, végül így kiszúrni. Sokkal könnyebb lett volna, mint említettem, nem tudok rá ésszerű magyarázatot adni. Mindenesetre, a következő alkalommal már ezt is tudni fogom.. :D

Miután elkészültek a figurák, egy fogpiszkálóval óvatosan kilyukasztottam a tésztát, mindegyiket lekentem tojással, megszórtam sajttal, sóztam, borsoztam, fűszereztem és előmelegített sütőben készre sütöttem körülbelül 15 perc alatt.

Mielőtt betettem volna a sütőbe, egész borsszemekkel díszítettem őket, kaptak szemeket, a kis „kabátok” pedig gombokat. Jó móka lett belőle, ráadásul le is teszteltem az egyiket, kijelenthetem, hogy nekem nagyon ízlett, úgyhogy már tervezgetem, milyen ízben készíthetném még el őket.

Érdemes az elkészített apróságokat karácsonyi csomagoló-papírba tenni, kicsit cicomázni, mert pikk-pakk elkészül az ajándék, ami a két kezünk által készült, mindemellett pedig nagyon finom.

Nem hiszem, hogy feltétlenül csak és kizárólag édességben kellene gondolkodnunk, láthatjátok, bármilyen más apróság is tökéletes ajándék, vagy ropogtatnivaló lehet.

Ti milyen sós finomságokkal készültök az ünnepekre? Maradtok a jól bevált recepteknél, vagy kipróbáltok esetleg valami újdonságot idén?

d0bd14e5-88e1-4ed3-910b-f67db7e5b9cb.jpeg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7913472257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása