Saját Otthon Projekt

Reform sörkifli, megspékelve sonkával és sajttal

Reform sörkifli, megspékelve sonkával és sajttal

2018. 01. 28. Schulz Veronika

Szerintem, aki rendszeresen olvas Bennünket és nyomon követi a saját készítésű recepteket, már biztosan kívülről tudja, hogy a kelt tészta a gyengém. Imádom minden formában, ízesítésben, de ha választani lehet, akkor a sós finomságokat részesítem inkább előnyben. Azzal sincs problémám, ha a tészta hússal van töltve, de azért arra mindig igyekszem figyelni, hogy olyan húsos tésztát egyek, amiben tudom, hogy mi van. Ez két módon lehetséges, vagy én készítem, vagy megbízható helyről szerzem be, amiről pontosan tudom, hogy mi van benne.

Mióta inzulinrezisztens étrend szerint táplálkozom, folyamatosan kísérletezem, próbálom az általam finomnak vélt receptet aszerint átalakítani, hogy be tudjam illeszteni a diétámba. Ugyan, mióta javultak az eredményeim, nem méregetem a szénhidrát szerinti grammokat, azonban az alapvető hozzávalókat a mai napig betartom. Nincs cukor és fehér liszt. (Illetve van, de az a tészta 1/3 része, ez majd a mai receptből is kiderül.:) 

img_1918_fotormhv.jpg

Egy szónak is száz a vége, azt hiszem, mára már sikerült úgy alakítanom ezeket a recepteket, hogy a végeredménnyel összességében én is elégedett vagyok.

Egy csésze finom kávé a desszert mellé? Válassz okosan kávéfőzőt!

A mai receptem pedig nem más, mint egy isteni sörkifli recept, kicsit megreformálva és újragondolva, tehát kicsit sem olyan, mint az eredeti, de lássuk a hozzávalókat:

60 dkg liszt (40 dkg teljes kiőrlésű, 20 dkg fehér liszt)
1,5 dl langyos tej
1 evőkanál só
3 dkg élesztő
1,5 dl víz
2 evőkanál olíva olaj

Töltelék:
10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
sonka
sajt
só, zöldfűszer ízlés szerint

A tészta hozzávalóit szép sorban belepakolgattam a kenyérsütő gépembe és 30 perc alatt tökéletes állagú tésztát dagasztott helyettem a kis drága. :) 30 perc elteltével nem vettem ki a kenyérsütőből, csak kikapcsoltam és 45 perc alatt hagytam, hogy a tészta duplájára keljen. Ezalatt a vajat alaposan összekevertem a sóval. 

A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, majd 4 egyforma (nagyjából) darabra vágtam és még 15 percig hagytam kelni, miután gömbölyítettem őket. 15 perc után kinyújtottam az egyik tésztát, megkentem a sós vajjal, megszórtam a felaprított sonkával, a reszelt sajttal, majd beborítottam a korábban kb. ugyanakkorára nyújtott tésztával. Ezután már a két tésztát együtt nyújtjuk még egy kicsit, óvatosan. A másik két tésztával ugyanígy jártam el. Pizzavágóval 16 cikkre vágtam, majd feltekertem őket, úgy, mint a sima kiflit.

A kifliket kb 4-5 cm távolságra tettem egymástól, sütőpapírral bélelt tepsiben, majd további 15 percig kelni hagytam. Közben a sütőt 200 fokra előmelegítettem. A megkelt kifliket megkentem tojással, megszórtam a tetejüket szezámmaggal és a forró sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.

Láthatjátok Ti is, hogy egyáltalán nem bonyolult elkészíteni, egyáltalán nem kell tartani a kelt tésztáktól, kis gyakorlással isteni finomságokat készíthetünk belőle, amiért a kis család nagyon hálás lesz. :)

Ha elkészítitek, majd írjátok meg, hogy sikerült. :)

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

 img_1918_fotormhv.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3013611325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása