Saját Otthon Projekt

Fenyőfa bútorlamellából – Csináld magad!

Fenyőfa bútorlamellából – Csináld magad!

2011. 11. 17. Diamia8

Egyszer jártam a közeli barkácsboltban, hogy léceket vegyek a hálószobai képhez és akkor megláttam egy zacskóban rengeteg egyforma farostlemezt. Rögtön megszállt az ihlet, hogy én ebből fenyőfákat fogok készíteni. Megkérdeztem az eladó srácot, hogy hogyan is hívják a kiszemeltjeimet. Így tanultam meg egy újabb hasznos szót: lamella….

Azt nem mertem megkérdezni, hogy mire használják, mert persze fogalmam sem volt.  Itthon megmutattam a férjemnek és ő a számomra is érthető nyelven elmagyarázta, hogy miért kell a bútorkészítéshez.

Azért én maradtam az eredeti elképelésemnél és így születhetett meg egy újabb saját ötletem!

IMG_2617

Hozzávalók:

  • 1 csomag lamella
  • kartonpapír
  • ragasztó
  • fenyőszínű akril festék
  • lakk spray

Kartonpapírra felragasztjuk a lamellákat, majd fölé eggyel kevesebbet, hogy végül a fenyőfa tetején egy legyen. Három oldala lesz a fenyőfának, így még 2X kell ezt megtenni.

Ha megszáradnak, akkor ki kell vágni alul. Az egyik oldal esetében mindkét oldalon egy kis fület kell hagyni, mert azzal lesznek majd egymáshoz ragasztva. A fenyőfa három oldala közül egy másiknak csak az egyik oldalán kell meghagyni a kis ragasztási felületet. Végül oldalanként egymáshoz ragasztottam. Mindig megvártam, amíg az egyik oldal megszárad és csak utána kezdtem hozzáragasztani a másik oldalát. Ruhaszárító csipeszekkel fogattam össze, amíg megszáradt.

Lefestettem fenyő színűre és miután megszáradt befújtam lakk spray-vel.

Még nagyobb méretűt készítek és hárman fogják az ablakpárkányt díszíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr623389102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása