Saját Otthon Projekt

Szeretjük a spárgát!

Szeretjük a spárgát!

2015. 04. 28. Schulz Veronika

Múlt héten megosztottam Veletek egy spárgás-tojásos reggeli receptemet. Mivel egy eléggé időszakosan termő zöldségről beszélünk, mutatok még pár ötletet, hogy miképpen is lehet elkészíteni.

Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy csak pár hétig lehet kapni. Habár év közben is van, de akkor horrorisztikus áron próbálják meg eladni. Ami pedig üvegben vagy konzervben van tartósítva, szerintem nem az igazi.

Az még esetleg megoldás lehet, ha  egyszerűen csak blansírozzuk a spárgát (a megpucolt zöldséget nagyjából 3 percre lobogó vízbe tesszük, majd hirtelen jeges vízbe mártjuk, majd ezután bezacskózzuk és mehet a fagyasztóba). Így megőrzi a frissességét.

Most pedig lássuk, mit hozhatunk még ki belőle. Kétféle spárgát különböztetünk meg, zöld és fehér színben kapható. Én jobban szeretem a zöldet, mert azt nem kell pucolni, egyből nekiláthatunk az elkészítésének.

A legegyszerűbb előétel a baconba tekert spárga:

30697_RecipeImage_620x413_crispy_prosciutto_wrapped_asparagus

Szintén elterjedt és gusztusos ételnek minősül hollandi mártással:

img_4769

Szokás szerint, most sem hagyhatom ki a spárgakrém-levest, én egyenesen oda vagyok érte. Ezzel a buggyantott tojással szerintem igazán ínycsiklandó:

asparagus-soup-with-soft-poached-egg-1

Húsok tökéletes kiegészítője lehet, akár köretként:

000747f4-478

Mit szólnátok egy ilyen gyönyörű salátához? Gondolom, nem csak én kóstolnám meg szívesen:

roses_asparagus.0

Valamint, muffin tésztába is keverhetünk belőle, bármilyen furcsa is:

asparagus-muffin-pudding_final1

Egy ízletes gombafajtával összepárosítva tökéletes egytálételt kaphatunk:

p1090666

Javaslom, amíg kapható nálunk, próbáljátok meg minél többféle módon elkészíteni, mert ha vége a szezonnak újabb egy évet kell várni, hogy megvehessük a piacokon. Finom, ízletes és nem mellesleg egészséges is. Ti melyiket próbálnátok ki?

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr7912573111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása