Saját Otthon Projekt

Vendégváró ropogtatnivaló

Vendégváró ropogtatnivaló

2015. 08. 01. Schulz Veronika

Múlt héten kérdeztem Férjtől mi az, amit szeretne enni a héten, mit főzzek neki. Tudtam, hogy az egyik lehetőség a Brassói lesz, az egyetlen olyan recept, amely mindig a "Mit főzzek ma?" kérdésre válasz. Kivételesen adott még egy tippet, süssek neki sajtos rudat, mert azt nagyon szereti. Gondoltam, miért is ne, végül is nem volt az a banánérlelő meleg, így bekapcsoltam a sütőt, hogy melegedjen. Összedobtam a hozzávalókat, egy óra múlva vidáman falatozgatta a ropogós rudakat.

Azért is gondoltam, hogy megosztom Veletek ezt a receptet, mert annyira egyszerű, hogy aki életében összesen eddig egy órát töltött a konyhában, még az is el tudja készíteni.

DSCN1327kész

4 féle hozzávalóra lesz szükségünk az elkészítéséhez. Kimérünk fél kiló lisztet egy tálba, 25 dkg puha vajat felkockázunk és gyors mozdulatokkal a liszthez keverjük. A lisztes keveréket ízlés szerint megsózzuk:

DSCN1272kész

DSCN1278 

Miután ezzel megvagyunk, hozzáteszünk körülbelül 3 dl sűrű tejfölt. Az egészet összedolgozzuk, a lényeg, hogy egy rugalmas, könnyen formázható tésztát kapjunk:

DSCN1291

A tésztát 1,5-2 cm vastagra kinyújtjuk. Természetesen ennél vékonyabb is lehet, ki, hogy szereti. Egy egész tojást felverünk, a tésztát lekenjük vele és alaposan megszórjuk a tetejét sajttal. Én többféle sajtot is szoktam rátenni, füstölt sajttal megszórva az igazi szerintem. Most nem volt otthon, így "csak" sima sajttal szórtam meg:

DSCN1303

Ezután egy derelye vágóval csíkokra vágtam és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem őket. Tetejüket sóval, borssal még meghintettem és a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem:

DSCN1308

Húsz perc alatt készre sütöttem. Szinte a tepsit még nem is tudtam letenni, Férj már ott állt mellettem, kezében a forró sajtos pálcikával, tolta bele arcába és az elégedett mosolya mindent elárult. :)

DSCN1327kész

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2112573267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása