Saját Otthon Projekt

Sárgaborsó-krémleves egy kis curryvel megspékelve

Sárgaborsó-krémleves egy kis curryvel megspékelve

2015. 09. 27. Schulz Veronika

Napok óta semmi másra nem vágytam, csak egy tál ízletes, gőzölgő levesre. Mivel elég mozgalmasra sikeredett a hétvégém, nem volt időm bevásárolni sem, abból kellett gazdálkodnom, ami itthon van. Eszembe jutott, hogy hónapokkal ezelőtt vettem egy zacskó sárgaborsót, nem hagyhattam, hogy tovább árválkodjon a szekrényben, gondoltam, tökéletes leves alapanyag lesz. :)

Igazából nem volt elképzelésem arról, hogy pontosan milyen levest szeretnék készíteni, tényleg rögtönöztem hozzá mindent és csak az került bele, ami itthon volt. Elkezdtem böngészni a fűszereimet és a szemem megakadt a curry-n. Fogalmam sem volt róla, hogy miként fog passzolni a sárgaborsóval. De a végeredmény engem igazolt, istenien sikerült. Meg is osztom Veletek a receptet, hátha kedvet kaptok az elkészítéséhez.

DSCN1727_Fotor

Hozzávalók:

  • Körülbelül 25 dkg sárgaborsó
  • 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 evőkanál mustár
  • só, bors, curry és egy csipet garam masala

Először a sárgaborsót kiválogattam, 8 dl hideg vízbe tettem és két órát állni hagytam. A vöröshagymát nagyobb darabokra vágtam és olívaolajon megfuttattam:

DSCN1707_Fotor

Ezután ráreszeltem a két gerezd fokhagymát és megszórtam egy teáskanál curry-vel:

DSCN1710_Fotor

Hozzáadtam a sárgaborsót,illetve a vizet is, a miben addig áztattam:

DSCN1715_Fotor

Nagyjából 30-40 percen keresztül főztem, míg a sárgaborsó teljesen megpuhult. Ezután levettem a tűzről és az egészet összeturmixoltam:

DSCN1720_Fotor

Beleöntöttem 1-1,5 dl tejszínt, sóztam, borsoztam, hozzákevertem a mustárt, a garam masalat. Majd kicsit visszatettem a tűzre, hogy az egész összerottyanjon. Ez 2 perc volt, kis finomhangolást végeztem ízesítés tekintetében és kész is az ínycsiklandóan finom és különleges leves.

Tálaljunk mellé sajtos pirítóst, esetleg egy kis chillit, ha valaki csípősebben szereti. Végtelenül egyszerű elkészíteni, isteni finom, a színe pedig feldobja az embert, pláne ebben a borongós időben! :)

DSCN1727_Fotor

 Jó étvágyat kívánok hozzá! 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5712573351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása