Saját Otthon Projekt

Nekem ez a karácsony íze...

Nekem ez a karácsony íze...

2015. 12. 20. Schulz Veronika

Korábban említettem, hogy Anyukám húslevesét hamarosan megosztom Veletek. Ennek ma jött el az ideje. Pár nap és itt a karácsony, ha valaki még életében nem készítette el ezt az isteni levest, akkor bátran álljon neki és kápráztassa el a családot. Nagyon egyszerű és végtelenül ízletes leves. Férj odavan érte, meg persze én is. Már a Nagymamám is eszerint a recept szerint készítette.

Azt mondjuk sosem értette sem ő, sem pedig Anya, ahogy a kész levest eszem. Általában eszem hozzá egy szelet kenyeret - igen, kenyeret - (állítólag a Nagypapám is kenyérrel ette :) ) illetve mindig teszek bele reszelt sajtot. Tudom, fura, na de, én így szeretem.

DSCN2122_Fotor

Általában többféle húsból és csontból szoktam készíteni. Szeretem, ha markáns az íze. A napokban például marhabordát, velős csontot és kacsa szárnytövet vásároltam, ritkán készítem csirkéből.

Amire mindenképp szükség van:

  • Nagyjából 1-1,5 kg hús, ízléstől függ. Csirkéből általában farhátat, nyakat szoktam venni, a lényeg, hogy csontos legyen.
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél kg sárgarépa
  • 2-3 db fehérrépa (csak az íze miatt szoktam beletenni, annyira nem rajongunk a fehérrépáért)
  • só, egész bors

Igen, ennyi a hozzávaló.

Először a húsokat alaposan öblítsük le, majd rakosgassuk egy nagy fazékba. Engedjünk rá annyi hideg! vizet, amennyi bőven elfedi. Sőt, hagyjunk hosszabb levet, hisz a húsleves egyik titka a hosszú órákon át tartó főzés, ezalatt pedig a víz elpárolog. Ha kell, pótoljuk az elforrt vizet:

DSCN2099_Fotor

Kezdjük el főzni a levest, egyelőre a húson kívül nem kell mást beletenni. Nagyjából 3/4 óra után elkezd habosodni a teteje. Ezt a habot mindenképpen le kell róla szedni, mert ettől lesz a leves szép, tiszta. Ezt a műveletet 4-5-ször is el szoktam végezni. 

DSCN2102_Fotor

Ha ezzel megvagyunk, mehet bele a csíkokra, vagy kockára, vagy karikára vágott zöldség, ki, hogy szereti.

DSCN2105_Fotor

A hagymát egyben szoktam beledobni, az egész bors illetve a fokhagyma megy a teatojásba, majd ízlés szerint megsózom

Körülbelül másfél, két órát főzzük a levest, kis lángon. Ezután nincs más dolgunk, mint leszűrni, a húst és a zöldségeket egy külön tálra helyezzük, tésztát főzünk (én mindig vékony, cérnametéltet szoktam főzni) és már tálalhatjuk is az isteni, forró húslevest.

DSCN2122_Fotor

Nektek van hagyományos, családi receptetek?

 Jó étvágyat kívánok hozzá! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5612573513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása