Saját Otthon Projekt

Eljött a vidéki éttermek ideje

Eljött a vidéki éttermek ideje

2016. 01. 29. Schulz Veronika

Ismét egy remek programajánlót hoztam Nektek. Nem olyan régen bukkantam rá erre az eseményre, amelyen minden bizonnyal részt is fogok venni. (Nem, nem kértek fel, hogy reklámozzam, magamtól vagyok ennyire jófej :D) Férjnek már beharangoztam, nincs apelláta, ha menni kell, hát menni kell! :)

Mivel vidékről származom, előszeretettel látogatok olyan programokra, amelyek nemcsak a "nagyvárosi gasztroéletet" mutatják be. Igenis, vegyünk tudomást arról, hogy vidéken is nagyszerű helyeket találhatunk, belefuthatunk igazi, kulináris élményekbe. Örömmel olvastam, hogy a szülővárosom, Balatonfüred is képviselteti magát az eseményen a Baricska csárda által. Pár évvel ezelőtt teljesen új vezetőséget kapott ( a veszprémi Chianti étterem csapata vette át). Régebben, még fénykorában sokat voltam a "Baricskában", de az új arculattal még nem sikerült találkoznom. Hamarosan talán lesz szerencsém kipróbálni. Egy biztos, a csárda Füred talán egyik legszebb pontján fekszik, tökéletes panoráma nyílik evés közben a Balatonra.

422image_baricska1

Másik kedvencem a veszprémi Chianti, az előbb már szó esett róla. Mióta Pesten élek, sajnos nagyon kevés lehetőségem van arra, hogy otthon étterembe látogassak, hiszen Anya főztjét a legjobb szakács sem tudja felülmúlni. :) Viszont, mikor még otthon laktam, sokat jártunk a Chiantiba. Szerintem Veszprém legjobb étterme volt már akkor is, negatív kritikát azóta sem nagyon olvastam róluk. (Egyet azért megjegyeznék, hátha elolvassák ők is: Kérném vissza az étlapra a spenótos félholdacskákat, sajtmártásban! :) )enterior_3

A debreceni IKON étteremről már sokat hallottam, de még nem volt szerencsém hozzájuk. Egy hagyományos étterem, ahol nem félnek kihasználni a csúcstechnológia adta lehetőségeket.  Házi kenyeret sütnek, melyet friss vajjal szolgálnak fel. Mert ezt is bevállalják és milyen jól teszik. Ide is be fogok térni :)

ikon-3

A csopaki Márga Bisztro-  Szent Donát- csodálatos panorámával büszkélkedhet, az étteremben nem jártam. Már a felújítottban. A régi Szent Donátban voltam, azt hiszem, ettem is ott, de nem emlékszem rá annyira, milyen volt. Valószínűleg nem hagyott bennem mély nyomot, vagy, még nem fejlődött ki akkoriban a gasztro érzékenységem. :) Úgy látszik, a Balaton parton is megkezdődött a gasztroforradalom. :)

marga-naplemente

Találkozhatunk a Panificio il Basilico finomságaival, vászolyi sajtot kóstohatunk, Chilion Chilijeitől huhoghatunk! A földszinten, a standokon fogják elkészíteni a séfek a jobbnál jobb ételeket, a galérián is mindenki nyitva lesz. Az esemény ingyenesen látogatható, ja, majdnem elfelejtettem:

A bejáratnál vodkabárral és kürtőskaláccsal várnak majd Bennünket! Mondhatni: La Bella Vita!

Szóval, mindenki a Hold utcai piacra, tömjünk bele mindent a pocakba :)

A képek forrásait rájuk pöttyintve találjátok, jó szórakozást! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6412573591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása