Saját Otthon Projekt

Somogyban Gánica, Zalában Dödölle

Somogyban Gánica, Zalában Dödölle

2016. 01. 31. Schulz Veronika

A fél gyermekkoromat Somogyban töltöttem. Imádtam nagymamám receptjeit, főztjét, soha nem éheztünk nála. :) Szeretem megosztani a Tőle, ránk maradt recepteket, Anyukám is így készíti, tőle tanultam ezt az ételt.

Amikor tavaly az Őrségben jártunk, mindenképpen szerettem volna enni Dödöllét. Találtunk is egy helyet a bicikli túránk közben, ahol megálltunk és nagyon finomat ettünk. Megláttam, hogy van Dödölle is, persze, hogy megkóstoltam a többiekkel együtt. Mindenkinek nagyon ízlett. Ma reggel ez a túra jutott eszembe, el is döntöttem, hogy Dödöllét készítek. Ezt a receptet hoztam ma el Nektek:

DSCN2380_Fotor

Szükségünk lesz:

1 kg burgonyára

2 fel vöröshagymára

1 evőkanál pirospaprikára

annyi lisztre, amennyit a burgonya felvesz (nekem egy 4 evőkanál lisztet jelentett)

zsír a hagyma dinszteléshez

só ízlés szerint

Tejföl a tálaláshoz

Először a krumplit meghámozzuk, kockára vágjuk és annyi vízben elkezdjük főzni, amennyi éppen, hogy ellepi:

DSCN2350_Fotor

Közben a hagymát felszeleteljük, zsíron megfonnyasztjuk:

DSCN2363_Fotor

Ha a hagyma elkészült, a tűzről félrehúzzuk és beletesszük a pirospaprikát. Az egészet alaposan összekeverjük.

DSCN2365_Fotor

Ha a krumpli megfőtt, fontos, hogy a vizet nem öntsük le róla. Fogunk egy krumplinyomót és abban a vízben összetörjük, amiben megfőztük. 

DSCN2354_Fotor

Eztán nem zárjuk el alatta a lángot, elkezdjük adagolni a lisztet. Mindig egy keveset, jó alaposan dolgozzuk el, igazi karmunka :) Figyelni kell, mert könnyen leég, szóval gyorsan kell dolgoznunk.

DSCN2360_Fotor

Ezután egy tepsibe tesszük a lesütött hagymát. Egy fakanállal kiveszünk egy nagyobb darabot a masszából és egy kanál segítségével kis "felhőszerű" labdákat halmozunk a tepsibe. Fontos, hogy a kanalat a labdák készítésénél mártsuk zsírba, mert így nem fog rátapadni a kanálra, könnyen belecsúszik a tepsibe. Ezt addig folytatjuk, míg el nem fogy a masszánk.

DSCN2367_Fotor

Ezután nincs más dolgunk, mint az előmelegített sütőbe tesszük, úgy jó, ha lepirul egy kicsit az alja. Nagyjából 20-25 perc alatt kész is van.

Tudom, nem egy fogyókúrás étel, de egyszerűen annyira finom, hogy ennek nem lehet ellenállni.

Tejföllel tálaljuk, úgy az igazi! :)

DSCN2380_Fotor

Boldog Jó étvágyat kívánok! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr1612573593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása