Saját Otthon Projekt

Az édesburgonya randija a csokoládéval

Az édesburgonya randija a csokoládéval

2016. 02. 07. Schulz Veronika

Édességre vágytam.... Már elég régen sütöttem, mivel sem Férj és sem én nem vagyunk annyira oda érte. Olyat szerettem volna, ami könnyen és gyorsan megvan és így a muffin jutott eszembe.

Régebben kaptam a barátnőmtől, Katitól egy isteni muffin alapreceptet, azóta csak így csinálom. Nekem ez vált be legjobban. Ma mégis valami újdonságot szerettem volna, amit eddig nem csináltam. Ebédre édesburgonya-krémlevest főztem és gondoltam valahogy belecsempészem az alapanyagot a desszertbe is, ha már úgyis maradt belőle.

Így született meg a mai elgondolásom, a csokis-édesburgonyás muffin. És milyen jól tettem, hogy kipróbáltam! Igazán különleges és finom lett. Most ezt a receptet osztom meg Veletek.

DSCN2429_Fotor

Száraz hozzávalók:

  • 55 dkg liszt
  • 20 g vaníliás cukor
  • 1 teáskanál sütőpor

A hozzávalókat egy tálba tesszük és összekeverjük:

DSCN2394_Fotor

Egy másik tálba kerülnek a nedves alapanyagok.

  • 20 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 dl natúr joghurt
  • 2 dl olaj 

A nedves hozzávalókat addig kevertem, amíg a cukor el nem olvadt.

DSCN2408_Fotor

Közben az édesburgonyát meghámoztam, felkockáztam, majd lobogó vízbe tettem, nagyjából 15-20 percre. Leszűrtem, lehűtöttem, majd egy krumplinyomóval összetörtem.

DSCN2415_Fotor

A száraz hozzávalókat, a joghurtos keverékhez öntöttem, majd hozzákevertem az összetört édesburgonyát.

DSCN2412_Fotor

A masszát muffin-sütő papírba tettem. A papír körülbelül 3/4-ig legyen töltve a masszával. (Egyszer jártam már úgy, hogy teletettem és úgy nézett ki a végén, mint egy...gomba! Igaz, nekem az is tetszett.. :) )

A masszát tűzdeljük meg alaposan csokidarabkákkal.

DSCN2417_Fotor

Előmelegített sütőben körülbelül 25-30 percig sütöttem 180 fokon, fogpiszkálóval néztem meg, megsült-e a közepe is.

A tetejére reszeltem még egy kis csokoládét a biztonság kedvéért. :)

DSCN2429_Fotor

Megkóstoltam, mert kíváncsi voltam, mi az eredmény. Nekem nagyon ízlik, különleges, a belseje hihetetlenül puha, omlós. Férj kicsit kétkedve fogadta, de hősiesen megkóstolta és csak ennyit mondott:

"Ez finom!"

Nekem, ez bőven elég. :) Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr212573603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása