Saját Otthon Projekt

A legjobb csirke Cacciatore

A legjobb csirke Cacciatore

2016. 02. 14. Schulz Veronika

Korábban több alkalommal említettem, hogy imádom az olasz konyhát. Nekem azt hiszem, ez a vesztem. A tészták, a pizzák, a focaccia, az ízesítés, a fűszerek.. Minden!

Tegnap vendégsereg érkezett hozzánk és mivel 8 emberről van szó, mindenképpen olyan ételt szerettem volna, ami gyorsan elkészül, könnyű, mégis finom és laktató. Nem mellesleg, nem csak egyféle étel készült.

Pontosan emiatt esett a választásom a "Csirke Cacciatore" fogásra, zamatos egytálétel és nagyon gyorsan elkészül. Én is csak összedobtam a hozzávalókat, majd bedobtam a sütőbe és egy isteni készétel kerekedett belőle. Ennek a receptjét hoztam most el Nektek.

A hozzávalók a következők:

  • 1,5 kg csont nélküli csirkemell (az olaszok elsősorban fácánból vagy nyúlból készítik, én mégis maradtam a jól bevált csirkénél) :)
  • 2-3 evőkanál olívaolaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma összezúzva
  • 1,5 dl száraz fehérbor
  • másfél evőkanál ecet
  • 1,5 dl csirkealaplé
  • 1 konzerv hámozott paradicsom felkockázva
  • nagyjából 2 dl paradicsomszósz
  • pár szem magozott fekete olívabogyó
  • só, bors, ízlés szerint

Köretnek barna rizst vagy tepsiben sült burgonyát ajánlanék hozzá

DSCN2480_Fotor

Első lépésként a csirkét megmossuk, majd feldaraboljuk. Nem akartam olyan kicsi kockákra vágni, mintha valóban pörköltöt készítenék, gusztusos, nagyobb darabokat kockáztam fel, majd egy edényben felmelegítettem az olívaolajat és rádobtam a húst. Kis só, bors és az egész adagot lesütöttem:

DSCN2449_Fotor

Drága Férjecském még karácsonyra meglepett egy öntött vaslábassal, amit az Ikeában lehet kapni, Úgy gondoltam, hogy ez a tökéletes alkalom arra, hogy felavassam:

DSCN2455_Fotor

A megsült csirkét átszedtem a lábasba, hagytam kicsit kihűlni.:

DSCN2457_Fotor

A hús, sütés közben levet engedett, ez lett végül a mártásom alapja. Először is rádobtam a vöröshagymát, amit üvegesre pároltam:

DSCN2450_Fotor

Majd szép sorban következett a többi hozzávaló. Először fokhagyma, majd a bor és az ecet. Most nem volt lefagyasztva húslevesem, így leveskockát dobtam bele és felöntöttem 1,5 dl vízzel, hagytam összeforrni. Ezután hozzáöntöttem a felkockázott, hámozott paradicsomot, majd a saját készítésű paradicsomszószomból tettem hozzá körülbelül 2 dl-t, majd só és bors ment bele:

DSCN2461_Fotor

Kicsit hagytam rotyogni, amikor kellően sűrűnek találtam, ráöntöttem a korábban lesütött csirkemellre:

DSCN2464_Fotor

180 fokra előmelegített sütőben, lefedve sütöttem nagyjából 45 percig, majd levettem a fedőt és anélkül sütöttem további 15 percig.

Amíg sült a hús, köretnek egy egyszerű barna rizst készítettem. (Olajon kicsit megpirítottam, közben felforraltam 6 bögre vizet. Mikor forrt, beleöntöttem 3 bögre rizst, lefedtem, lassú tűzön főztem, kevergetés nélkül. Mikor eléggé megszívta magát vízzel, lezártam)

Innentől kezdve, már csak szépen tálalnom kellett. Bátran kijelenthetem, hogy nagy sikert aratott a többieknél, szinte az egész adag elfogyott. Megdicsérték, én pedig, elhiszem nekik! :)

Azt még feltétlenül meg kell jegyeznem, hogy ez a lábas tökéletes választásnak bizonyult Én még ennyire omlós, puha, ízes csirkét, talán még soha nem ettem. Úgyhogy most ő az első számú kedvencem.:)

DSCN2480_Fotor

Lányok, ha nem sikerült megjegyezni a receptet.... :)

Jó étvágyat kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6712573623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása