Saját Otthon Projekt

Manióka, kasszava..esetleg tápióka?

Manióka, kasszava..esetleg tápióka?

2017. 01. 29. Schulz Veronika

Nálam nem túl megszokott dolog, de megkívántam az édességet. Általában tök jól elvagyok nélküle, mikor az inzulinrezisztencia kiderült, nálam például egyáltalán nem volt jellemző, hogy szinte rohamokban tör rám a desszert utáni vágy, pedig ez a betegség egyik fő jele. De néha azért velem is megesik. :) Az elmúlt pár hétben többször vettem magamnak a munkahelyi büfében tápióka-pudingot és nagy kedvenc lett. Ez nyilván nem mindennapi étkezést jelent (főleg, hogy ott egyébként horror-áron adják) de ma úgy döntöttem, én is megpróbálkozom az elkészítésével, így akkor a továbbiakban ezt is megspórolom, illetve nem utolsó szempont, hogy tudom, mi van benne. 

Gyorsan el is szaladtam ma, beszereztem egy csomag tápiókát és körülbelül 20 perc múlva már az elkészült édesség csak arra várt, hogy kihűljön, majd megehessem. Szóval, tényleg nagyon egyszerű elkészíteni, a végeredménnyel pedig abszolút elégedett vagyok, úgyhogy máskor is meglepem magam vele. 

A recept egyszerűsége miatt most nem készítettem fázisfotókat, szerintem játszi könnyedséggel, bárki el tudja készíteni.

 

Hozzávalók:

Körülbelül 100 gramm tápióka

400 ml kókusztej

1,5 dl főzőtejszín

1+1/2 evőkanál stevia-eritrit keveréke

2-3 marék fagyasztott málna 

1/2 evőkanál citromlé

fahéj

Először is a tápiókát 10 percre kókusztejbe áztattam, majd egy lábasba öntöttem és elkezdtem forralni. Közben hozzáadtam a tejszínt is. 15 perc alatt összeforraltam, hozzáadtam az édesítőszert. Mikor kellően megpuhultak a kis gyöngyök, tálba öntöttem és hűlni hagytam.

Ezalatt felmelegítettem a málnát, ehhez is tettem egy kis édesítőszert, belekerült a fahéj is ízlés szerint, majd egy kis citromlé. Mikor már kellően összeforrt, az időközben langyosra hűlt tápiókára csorgattam, kicsit hűtőbe tettem. Igen, ennyi az annyi. Már fogyasztható is. :)

Ha nem próbáltátok még, bátran készítsétek el, nagyon finom, gluténérzékenyek is fogyaszthatják, valamint nagyon magas a keményítő-tartalma. Szóval, minden mellette szól! :D

Boldog, jó étvágyat hozzá! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3212574229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása