Saját Otthon Projekt

Puglia mennyei zöldségkosara

Puglia mennyei zöldségkosara

2017. 04. 24. Schulz Veronika

Megint nem bírtam magammal és ismét késztetést éreztem arra, hogy süssek valamit.

Nem tudtam, pontosan mi is az, amire vágyom.  Egy dolog volt bizonyos, legyen olasz!

Rendszeresen szoktam különböző főzőműsorokat nézni (és itt most nem azokra gondolok, amik ezek a manapság divatos: "Hogyan lehetsz XY országban Te a legjobb szakács?"

Ezeket nem nézem. Ellenben azokkal a műsorokkal, amelyek amolyan útikalauz jelleggel készülnek és bemutatják az adott országot körbejárva.

Így jutott eszembe, hogy valamikor láttam egy műsort, ami Olaszország különböző tartományait mutatja be és beugrott, hogy annak idején fel is jegyeztem egy receptet, amit egyszer majd el fogok készíteni.

Meg is kerestem gyorsan a kis feljegyzéseim között. Ezt a receptet Puglia tartományban szokták előszeretettel készíteni, a neve egyszerűen "Pizza Rustica".

Gyorsan beszereztem a még hiányzó hozzávalókat és neki is láttam az elkészítésének. (Az eredeti recepthez képest természetesen most is változtattam a liszten és cukor sem került bele:

Az olasz ételekhez remekül passzolnak a fűszerek, pláne ha te magad termeszted őket! Olvasd el, hogyan ápold a bazsalikomot a saját konyhádban!

Hozzávalók a tésztához:

37 dkg teljes kiőrlésű liszt, 13 dkg finomliszt
2 közepes burgonya
fél csomag élesztő
2,5 dl langyos víz
1 evőkanál olívaolaj
só, ízlés szerint

Töltelék:

2 fej vöröshagyma
1 hámozott, darabolt konzerv paradicsom (helyettesíthetjük friss paradicsommal is természetesen)
pár szem articsóka (az eredeti receptben kapribogyót használnak, de az nem volt itthon és a boltban sem kaptam)
ízlés szerint magozott olívabogyó, szeletelve
+én tettem még bele húsvétról megmaradt sonkát, apró kockára vágva
ízlés szerint só, bors

Először a burgonyát megpucoltam, majd puhára főztem és  még forrón összetörtem.

Egy tálba kimértem a lisztet, hozzáadtam az élesztőt, majd felöntöttem a 2,5 dl langyos vízzel. Hozzáadtam az egy evőkanál olívaolajat, sóztam, majd az egészet jó alaposan összedolgoztam.

Egy konyharuhával letakartam, meleg helyre tettem, nagyjából 3/4 óra alatt a duplájára kelt:

Míg a tészta pihent, addig nekiláttam elkészíteni a tölteléket. Nagyjából egy dl vizet felforraltam és a korábban apróra vágott vöröshagymát a lobogó vízbe tettem, körülbelül 10 percre.

Ezután a hagymát leszűrtem, alaposan lecsepegtettem, majd egy edénybe olívaolajat melegítettem (annyit, amennyit a hagyma dinszteléshez szoktam használni) majd közepes lángos megpirítottam a hagymát, ügyelve, nehogy leégjen.

Miután megpirult, hozzátettem a darabolt paradicsomot, a sonkát és az articsókát, nagyjából 20 perc alatt az egészet összefőztem. Az olívabogyót már azután tettem bele, hogy a tűzről levettem, majd sóztam, borsoztam.

Az időközben megkelt tésztát lisztezett deszkára tettem, a tésztát két darabra vágtam. Előkerült a muffin-sütőforma, amit bekentem olívaolajjal. A tészta egyik felét kinyújtottam, körülbelül 0,5-0,8 cm vastagra és egy nagy pogácsaszaggatóval kiszaggattam.

Ezek kerültek egyesével a muffin-sütő aljára, alaposan, de óvatosan belenyomkodtam a formába:

Ezután mindegyik mélyedésbe kanalaztam a paradicsomos töltelékből, nagyjából 3/4 részig:

Majd kinyújtottam a tészta másik felét, ugyanúgy kiszaggattam, mint az első adagot, majd óvatosan rátettem a félig elkészült kis kosarak tetejére, ezáltal "lezártam" őket.

A széleket összenyomtam, majd mindegyiket lekentem olívaolajjal. 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sültek. 

Ennyi az egész, egyáltalán nem bonyolult, viszont annál finomabb ételt kapunk, a töltelékhez felhasználható alapanyagokat egyáltalán nem kell szentírásnak venni, bátran variáljuk kedvünk és ízlésünk szerint. 

Szóval, vágjatok bele, készítsétek el Ti is, nem fogjátok megbánni!

Boldog, jó étvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8412574359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása