Saját Otthon Projekt

A házi Tiramisunak nincs párja

A házi Tiramisunak nincs párja

Azt hiszem, ezzel az állítással felesleges vitatkozni

2017. 06. 13. Schulz Veronika

Ebben a nyári melegben ki ne szeretné magát felfrissíteni? Nincs is annál jobb, amikor az ember hazaér a munkából és valami hűsítő finomságot elő tud kapni a hűtőből, ami kényezteti a testét, lelkét, akár egy pillanatra elfeledteti az adott nap fáradalmait.

Pontosan így voltam ezzel, mikor pár nappal ezelőtt rám tört az édesség utáni vágy.

Mint tudjátok, nem vagyok egy kifejezetten édesség beállítottságú ember, de van, amikor az én kis szervezetem is valami finomságra vágyik. Eszembe is jutott, mikor két héttel ezelőtt a barátaimmal közösen egy kerti parti, sütögetést szerveztünk és Móni barátnőm erre az alkalomra megalkotta a férje egyik rokonának a receptje alapján készült tiramisut.

Tekintettel arra, hogy a társaságban egyedül én vagyok az, akinek figyelnie kell az étrendjére, így természetesen az édességet cukorral készítette (én egyáltalán nem várom el senkitől, hogy miattam külön készítsen el bármit is).

Bevallom, nem bírtam ki, hogy ne kóstoljam meg és a helyzet az, hogy rég ettem ennyire finomat.

dscn4525_fotor_2.jpg

Ezen felbuzdulva el is kértem tőle a receptet, hogy a saját étrendemre formálva elkészítsem az egészséges változatát.

Eltartott egy darabig, mire rátaláltam a teljes kiőrlésű babapiskótára. Igaz, minimális szinten ez is tartalmaz cukrot, de úgy gondoltam, ezt a részét hajlandó vagyok beáldozni. Természetesen a cukrot édesítővel helyettesítettem.

Bárhogy próbálom számolni, kalkulálni, ha ezt az édességet otthon készítjük el, anyagilag sokkal jobban megéri, mintha egy olyan cukrászdába megyek be, ahol kifejezetten cukormentes termékeket árulnak. Ami még szintén fontos szempont, az az, hogy pontosan tudom, milyen összetevőket tartalmaz.

Frissülj fel házi fagyival egy meleg nyári napon!

Nézzük is a receptet:

Hozzávalók:

2 tojássárgája
40 gramm stevia-eritrit keveréke
4 evőkanál rum vagy Amaretto likőr
50 gramm darált csokoládé (étcsokoládé)
500 gramm Mascarpone
200 gramm tejszín
1 csésze főzött kávé
körülbelül 30 darab teljes kiőrlésű babapiskóta

A tojássárgáját az édesítőszerrel és a rummal alaposan elkeverjük.

Hozzátesszük a csokoládét, majd óvatosan hozzákeverjük a mascarpone-t.

A tejszínt felhasználás előtt habosra verjük, majd hozzákeverjük a mascarpone-s keverékhez.

A babapiskótákat egyesével a korábban lefőzött kávéba mártjuk, lehetőleg, ne túl sokáig, nem kell, hogy teljesen puhára megszívja magát.

A piskóták felét egymás mellé egy tálba fektetjük, majd rákenjük a korábban elkészített krém felét. Ezután ismét egy sor piskóta, majd ismét krém, ezt addig ismételjük, míg az összes hozzávaló el nem fogy.

Ezután a desszert tetejét óvatosan meghintjük kakaóporral, majd hűtőbe tesszük, hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.

Ha van rá mód, nyugodtan pihentethetjük egy egész éjszakán át, ha erre nincs idő, akkor sincs baj, lehetőség szerint azért 1-2 órát érdemes hagyni neki, hogy összeérjenek az ízek.

Isteni finom, hűsítő desszert, pont azt szeretem benne, hogy egyáltalán nem az a „szájat összeragasztó” édesség, simogatás testnek és léleknek. J

Ti hogyan szoktátok készíteni?

Ha elkészítitek, boldog, jó étvágyat hozzá!

dscn4525_fotor_2.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6812591559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása