Saját Otthon Projekt

Kukoricakrémleves, amit a baconbe göngyölt sajt koronáz meg

Kukoricakrémleves, amit a baconbe göngyölt sajt koronáz meg

2017. 10. 14. Schulz Veronika

Minden bizonnyal az utolsó napsugarakkal kecsegtet bennünket az időjárás, okunk igazán nem lehet panaszra, bőven volt részünk a "Vénasszonyok nyarában" és pár napig elvileg még biztosan élvezhetjük ezt a csodás időt. Én ilyenkor érzem magam a bőrömben tökéletesen, nincs meleg, se hideg, pont olyan, amilyennek lennie kell, egyszerűen csodás.

Imádok ilyenkor a szabadban lenni, sétálni, magamba szívni az ősz illatát, élvezni a napsugarakat, miközben a talpam alatt hallgatom a lehullott levelek ropogását. Ez az év legszebb időszaka (nekem legalábbis biztosan) és igyekszem kihasználni, felhasználni azokat a  zöldségeket, gyümölcsöket, amelyeknek most pár hónapra búcsút mondhatunk a tél beálltával. 

Most azonban egy olyan levest készítettem, amely csak részben mondható szezonálisnak. Fagyasztott állapotban egész évben kapható, egyedül a "csöves" változatára kell még jó pár hónapot várnunk. :)

Gondolom, már kitaláltátok, ma kukorica-krémleves készült, chilivel, pirított bacon darabokkal és tortilla-val. 

dscn5271_fotor.jpg

Hozzávalók:

3 fej vöröshagyma 
5-6 gerezd fokhagyma
4-5 szelet bacon
húsleves vagy erőleves kocka
3 konzerv kukorica (vagy egy fagyasztott zacskó)
2,5 dl főzőtejszín
só, bors, szerecsendió, chili
pár tortilla lap

Díszítéshez:

2-3 szelet bacon
ugyanannyi szelet camembert sajt

A bacont minimálisan kiolajozott edénybe tettem, zsírjára sütöttem. A hagymát nagyobb darabokra felszeleteltem, felaprítottam a fokhagymát. Mikor a bacon kellően megpirult, hozzádobtam a hagymát, együtt sütöttem, majd pár perc után hozzáadtam a fokhagymát. 

Miután megdinszteltem a hagymát, felöntöttem körülbelül 2-2,5 l vízzel, beledobtam a húsleveskockát és az egészet összefőztem. Miután felforrt, felöntöttem a tejszínnel és beleöntöttem 2 és 3/4 konzerv kukoricát. Az egészet összerottyantottam, majd  összeturmixoltam. 

Visszatettem a tűzre, hagytam, hogy újra összeforrjon, közben sóztam, borsoztam, reszeltem bele szerecsendiót és végül egy kis chilit tettem hozzá.

Tálaláshoz kissé átsütöttem a tortilla lapokat, a bacon-be sajtot göngyöltem és grillsütőn kissé átsütöttem. 

A tetejére nyugodtan szórhatunk pirított kukorica darabokat, elrontani bizonyosan nem fogja. :)

Pikk-pakk kész is lettem vele, tartalmas és laktató leves, melengeti a szívet, lelket. 

Nem szokványos leves, nem is tudom, miért nem csinálok belőle többször, azt hiszem, ez mostantól változni fog, gyakrabban fog szerepet kapni az étkezésekben.

Készítsétek el Ti is bátran, igazán gyerekjáték!

Boldog, jó étvágyat hozzá!

dscn5271_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr612969519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása