Saját Otthon Projekt

Unod már a szokásos vendégváró falatokat? Újíts be mártogatósokkal és házi kenyér-falatokkal!

Unod már a szokásos vendégváró falatokat? Újíts be mártogatósokkal és házi kenyér-falatokkal!

2017. 12. 17. Schulz Veronika

Ha a megérzésem nem csal, szép lassan már mindenkinél kezd körvonalazódni a karácsonyi forgatókönyv, legyen szó ajándékról, menüről, díszítésről. Összefoglalva: hamarosan "finisbe" érünk. 

Általában ilyenkor találkozhatunk rég nem látott (leginkább tavaly karácsonykor) rokonokkal, ismerősökkel, - Gizi néni vagy Béla bácsi évről-évre fontosnak tartja az év ezen időszakában ápolni a családi kapcsolatokat.

Erre az esetre tökéletes megoldásnak bizonyulnak - és szerintem nem is fognak kimenni  a divatból -  a szokásos pogácsa, vagy a pillanatok alatt összedobható sajtos rúd.

Ma azonban arra gondoltam, lépjünk túl ezeken, újítsunk be valamivel, ha már a menü többi része teljes mértékben az úgynevezett "hagyományos" menü.

A mai finomságnak szintén nagy előnye, hogy saját ízlésünk szerint találhatjuk ki. Ki mondta, hogy nem várhatjuk vendégeinket egy kis házi készítésű krémmel, mellé frissen sült, házi kelt tészta rudakkal?

Én ma kétféle mártogatóst csináltam, mindkettő nyerő lesz, ha emellett a recept mellett döntötök.

dscn5409_fotor.jpg

Lássuk a hozzávalókat:

Sajtkrémes mártogatós:

Fél doboz (kis méret) mascarpone
Fél doboz (50 gramm) natur krémsajt
Körülbelül 15 dkg juhtúró
Reszelt sajt (ízlés szerint) 
Só, bors, petrezselyem levél

Olívás- paradicsomos mártogatós, kecskesajttal:

Körülbelül 20-30 szem olívabogyó, felaprítva
Darabolt paradicsomkonzerv fele
A megmaradt mascarpone másik fele
1 evőkanál krémsajt
10 dkg kecskesajtSó, bors, balzsamecet-krém, pár csepp Worchester -szósz

Tészta hozzávalói:

50 dkg liszt (35 dkg teljes kiőrlésű+15dkg finomliszt
2 dkg élesztő
2,5 dl meleg víz
Só, bors, fűszerek ízlés szerint
1 tojás a tészta kenéséhez
Tetejére szezámmag

A mártogatósokhoz semmi más dolgunk nincs, mint a felsorolt hozzávalókat vagy egy késes robotgépben, vagy szimplán egy villával alaposan összedolgozzuk, majd pár órára hűtőszekrénybe tesszük pihenni.

A tészta hozzávalóit egy tálba mértem, alaposan összedolgoztam, majd egy lisztezett deszkán hagytam duplára kelni.

Közben a sütőt 200 fokra előmelegítettem.

A megkelt tésztát nagyjából 10 egyforma darabra vágtam, majd azokat is megfeleztem. A kapott tésztát egyszerűen csak, lisztezett felületen hosszúkás alakúra sodortam, sütőpapírral bélelt tepsire tettem,  tetejüket pár helyen pengével bevágtam. A kész rudakat tojással lekentem, megszórtam jó alaposan sóval,borssal, majd szezám maggal és további 20 percig pihenni hagytam. Ezután az előmelegített sütőben -többszöri ellenőrzés mellett- 15 perc alatt készre sütöttem.

Ahogy azt Ti is láthatjátok, nem igényel különösebb odafigyelést, könnyedén variálható recept, amit tényleg gyerekjáték elkészíteni.

Miért ne térhetnénk el a megszokott ízektől és fogásoktól? Azt mondom: bátran merjünk újítani, az esetek legnagyobb részében nem marad el a megérdemelt elismerés. 

Ti milyen vendégváró finomsággal készültök? Csak hagyományos ételt készítetek, vagy esetleg idén újítatok? Ha igen, osszátok meg velünk is, hátha pont az lesz számunkra is a tökéletes fogás. :) 

dscn5409_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4013508061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása